کد خبر: 991566
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال شرکت‌های تعاونی استان اردبیل 54 میلیون دلار کالا به کشورهای منطقه صادر کردند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، قاسم رحیمی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸ میلیون دلار از این میزان صادرات مربوط به تعاونی‌های تولیدی و مابقی صادرات شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان است.

وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات تعاونی‌های تولیدی استان بیان کرد: کالاهای تولید شده توسط تعاون‌گران استان اردبیل به مقصد کشورهای عراق، گرجستان، قطر، روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: تعاونی‌های 256 آرتا جوجه، آذر ساروج سبلان، آرتا نوین سرام و زربافت از جمله شرکت‌های فعال در حوزه صادرات در استان اردبیل هستند.

رحیمی افزود: صادرات مرغ، سرامیک، بلوک سبک اتو کلاو و پتو از عمده محصولات صادراتی تعاون‌گران استان در سال جاری بوده است.

وی گفت: هم‌اکنون هزار و 800 شرکت تعاونی در استان به ترتیب در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به بازگشت 31 شرکت تعاونی راکد استان به چرخه فعالیت اقتصادی در طول یک‌سال گذشته عنوان کرد: امسال تعداد 126 شرکت تعاونی جدید نیز به ثبت رسیده است.

رحیمی توجه به بخش تعاونی را از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های موجود جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: با حمایت و ایجاد انگیزه در بین جامعه هدف، سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌تواند بسیار بالاتر از حد کنونی باشد.

وی همچنین از افتتاح 10 شرکت تعاونی استان اردبیل همزمان با افتتاح 322 تعاونی در سراسر کشور توسط معاون اول رییس‌جمهوری در روز سه‌شنبه خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: برای تعاونی‌های افتتاح شده استان اردبیل 135میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای فعالیت آنها نیز 65 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر