کد خبر: 991435
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲

سرويس اقتصادی جوان آنلاين: نخست وزیر مجارستان گفت: از زمان روی کار آمدنش، مجارستان را از دست صندوق بین‌المللی پول نجات داده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، ویکتور اوربان با بیان اینکه در طول یک دهه اخیر (در قدرت بودن حزب حاکم «فیدش») مجارستان بهترین عملکرد اقتصادی یک قرن اخیر خود را تجربه کرده است، گفت: تغییرات اقلیمی و کاهش جمعیت، آینده مجارستان را تهدید می‌کند.
او همچنین در انتقاداتی کم‌سابقه از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول گفت: نسخه‌های تجویز شده توسط این نهاد‌ها بیشتر به درد میلیاردر‌ها می‌خورد. اوربان که سال ۲۰۱۰ و در زمان بدهی مجارستان به صندوق بین‌المللی پول به قدرت رسید، گفت: بلافاصله پس از به قدرت رسیدن، پیشنهاد صندوق برای اتخاذ سیاست ریاضتی را رد کردم و کشور را از دست صندوق نجات دادم. اگر به حرف آن‌ها گوش می‌کردیم، الان مجارستان یک بیمار بدحال بود که در بیمارستان صندوق بین‌المللی پول و با وام اتحادیه اروپا بستری شده بود!
وی با ابراز نگرانی از متوقف شدن رشد اقتصادی در برخی از کشور‌های عضو منطقه یورو گفت که اکنون باید با میکروسکوپ دنبال ارقام رشد اقتصادی برخی کشور‌های اروپایی گشت! اوربان با اشاره به کاهش تمایل خانوار‌های مجارستانی برای فرزندآوری اظهار کرد: اینکه روند کاهش جمعیت متوقف نمی‌شود، خبر خیلی بدی است. از سوی دیگر تغییرات اقلیمی نیز در سطح جهانی به اقتصاد آسیب خواهد زد، هر چند برنامه‌های زیادی برای اقتصاد سبز داریم؛ از جمله اینکه به زودی مساحت مناطق جنگلی را ۲۷ درصد افزایش می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار