کد خبر: 991351
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری از ایده شهروندان برای باز کردن گره های کور شهر استفاده می کند.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، قدرت‌اله نوروزی در هفتمین ایده‌کاپ اصفهان با موضوع اصفهان۲۰۲۰ با رویکرد گردشگری که با مشارکت دانشجویان برگزار شد، با بیان اینکه هنر ما و هنر شهرداری این است که بتواند ایده های نو را در عمل به بهترین نحو اجرایی کند، گفت: شهر یک موجود زنده است و اداره آن نمی‌تواند بدون بهره مندی از نظرات شهروندان مسیر درست را در پیش بگیرد. 

وی ایده پردازی و کمک گرفتن از شهروندان را نوعی تمرین دموکراسی ذکر کرد و افزود: دانشجویان با حضور در چنین رویدادهایی فضایی ایجاد کردند که ما امیدوار شده‌ایم بتوانیم با استفاده از این ایده‌ها مأموریتمان را به بهترین نحو انجام دهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری تلاش دارد از ایده‌های  شهروندان برای باز کردن گره‌های کور شهر استفاده کند .

وی با بیان اینکه شهرداری وارد عرصه‌ای شده که برای فکر جوانان ارزش قائل است، اضافه کرد: مدیریت فعلی شهرداری مدیریتی است که از دل دانشگاه ها برخاسته پس به خوبی ارزش دانشجویان را می‌داند.

نوروزی تاکید کرد: ما ادعایی نداریم که بگوییم بدون پشتوانه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و جوانان شهر را اداره می‌کنیم اما مدعی هستیم که با کمک شهروندان می‌توانیم شهر را مکان بهتری برای زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر خواهان محور گردشگری، شهر دوستدار کودک و شهر بدون ترافیک هستیم باید به ایده جوانان توجه کنیم.

شهردار اصفهان ضمن تاکید بر مهیا شدن شهر برای ایده پردازی جوانان، اضافه کرد: جوانان امروز به راحتی می‌توانند با تحقیقات و بررسی‌ها و پژوهش سخت‌ترین مسائل را حل کرده و با تکنولوژی های نوین به آخرین پژوهش ها دسترسی پیدا کنند. 

نوروزی با بیان اینکه شهرداری قصد دارد بیش از این به جوانان فضا و میدان دهد، افزود: به طور حتم از همه این تلاش‌ها تقدیر خواهد شد و چه تقدیری بهتر از اینکه المان های زیبایی در شهر از ایده‌های خوب باشد.

وی ضمن تاکید به جوانان برای ارسال ایده ها و نظراتشان، تصریح کرد: نباید جوانان احساس بیگانگی با مدیریت شهری کنند، مدیریت فعلی شهر برخاسته از همین دانشگاه‌ها و دوستداران علم است.

شهردار اصفهان ادامه داد: شورای شهر اصفهان در حوزه پژوهش و سایر حوزه‌ها زمینه را برای به میدان آمدن جوانان ایجاد کرده تا جوانان در عرصه‌هایی که امکان ابراز وجود دارند به میدان بیایند و گام‌های مؤثر خود را برای آبادانی شهر بردارند.

وی با بیان اینکه فضا برای استفاده جوانان آماده است، تاکید کرد: جوانان باید از این فضا استفاده کنند و این قول را می‌دهم که برای ایده پردازی و شکوفا شدن استعدادها و بهره مندی از توانایی شما از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

بهره مندی مدیریت شهری از ایده های جوانان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در رویداد هفتم ایده کاپ ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: مدیریت شهری می تواند از ایده های شرکت کننده در ایده کاپ استفاده کرده و آنها را عملیاتی کند.  

علیرضا نصر اصفهانی ضمن تشکر از همه کسانی که دغدغه شهر را دارند، ‌افزود: اصفهان شهری ملی است و امید داریم حال شهر همه روزه رو به بهبود شدن حرکت کند. 

وی ضمن تاکید بر مشارکت همه شهروندان در اداره شهر، تصریح کرد: لازم است آدم‌های اهل فکر، اهل ایده و اهل نظر به میدان آمده و به طور ویژه به مدیریت شهری کمک کنند، به جای گرفتن انگشت اتهام به سمت مدیران شهری باید با ارائه ایده‌ها به فکر آنها غالب شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار