کد خبر: 991299
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
در حالی که به دلیل تحریم‌های نفتی دولت با تنگنای مالی روبه‌رو شده است و بدهی هایش جهش داشته به‌طوری که عده‌ای نگران آینده‌فروشی برای تأمین هزینه‌های جاری دولت هستند، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۱۵ گروه شغلی از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات هستند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، محمود علیزاده با اشاره به مفاد ماده (۳) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر تعیین مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش گفت: شهریورماه امسال بر اساس آیین‌نامه مذکور دومین فراخوان سازمان امور مالیاتی کشور برای فعالان غیر‌حوزه درمان منتشر شد و ۱۵ گروه (شامل ۵۰ شغل) مشمول نصب و استفاده از سامانه فروش شدند.

وی افزود: این مشمولین از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات هستند.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: از تمامی صاحبان مشاغل و حرف مشمول دعوت به عمل می‎آید که با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax. gov. ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه فروشگاهی یا پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود (کارتخوان‎های بانکی) اقدام کنند.

وی درخصوص جرایم عدم استفاده از سامانه فروشگاهی برای این مشمولین خاطرنشان کرد: به موجب تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، عدم اجرای حکم این تبصره موجب تعلق جریمه‌ای به میزان ۲ درصد فروش است.

گفتنی است، طبق فراخوان شهریورماه سازمان امور مالیاتی کشور صاحبان محترم حرف و مشاغل زیر مشمول نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش که پیش‌تر نیز اطلاع‌رسانی شده بود، عبارتند از:

۱. وکلا،
۲. مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده،
۳. دفاتر اسناد رسمی،
۴. مشاورین املاک،
۵. تالار پذیرایی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها، کترینگ‌ها و تهیه غذاها، قهوه‌خانه‌ها، سالن‌های غذاخوری و باغ تالارها، باغ‌سراها، طباخی‎ها، آش و حلیم‌پزی‌ها، جگرکی‌ها، کته‌کبابی‌ها، بریانی‌فروشی‌ها و مشاغل مشابه،
۶. مرکز اقامتی از قبیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مهمان‌خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل‌ها،
۷. نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری (به استثنای ماشین‌آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی)،
۸. آرایشگاه‎های مردانه و زنانه،
۹. آجیل و خشکبار‌فروشی‎ها (به استثنای مشمولین ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم و واردکنندگان)،
۱۰. قنادی‌‎ها و شیرینی‌فروشی‎ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، بستنی و فالوده‌فروشی‌ها،
۱۱. میوه‌و‌تره‌بار فروش‎های مستقر در میادین میوه و تره‌بار، بار‌فروشی‌های میوه‌و تره بار، میوه‌فروشی‎ها،
۱۲. مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی،
۱۳. لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار فروشی‌ها (به استثنای تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان)،
۱۴. بازی‎های رایانه‌ای (گیم‌نت‌ها) و کافی‎نت‌ها،
۱۵. دفاتر خدمات ارتباطی (دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی)، دفاتر خدمات الکترونیکی (از جمله دفاتر پلیس+۱۰، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی)

گفتنی است پیش از این قرار بود اصناف مختلف به صندوق مکانیزه فروش مجهز شوند که به دلیل فساد رخ داده در پروژه تأمین و تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش این طرح بزرگ و حیاتی ملی با تأخیر روبه‌رو شد که هزینه‌های ملی را به اقتصاد و مردم ایران تحمیل کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار