کد خبر: 991289
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد
رئیس قوه قضائیه در آیین رونمایی از دستورالعمل مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی و قوه قضائیه اظهار داشت در سایه نشست‎های همفکری و هم اندیشی نخبگان با دستگاه قضایی و بهره‌مندی از عقول مختلف در عرصه تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی و اجرا، بدون تردید قوه قضائیه قوی‌تر می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه در آیین رونمایی از دستورالعمل مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی و قوه قضائیه اظهار داشت: در سایه نشست‎های همفکری و هم اندیشی نخبگان با دستگاه قضایی و بهره‌مندی از عقول مختلف در عرصه تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی و اجرا، بدون تردید قوه قضائیه قوی‌تر می‌شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: قوه قضائیه باید به اضافه کردن ظرفیت نهاد‌های مردمی به ظرفیت خود لبخند بزند چرا که بدون نیاز به افزودن ساختار اداری و نیروی انسانی جدید، یک نیروی کارآمد و ارزشمند همراه و همکار قوه قضائیه شده و دستگاه قضائی از قوت چند برابر برخوردار می‎شود. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه سندی متین و دقیق و مبتنی بر قانون است، اعلام کرد: ماه مبارک رمضان جلسه دیگری با فعالان نهاد‌های مردمی تشکیل خواهیم داد تا دستاوردها، اشکالات و میزان اجرایی شدن این سند مورد بررسی قرار گیرد. وی با بیان اینکه سند همکاری سازمان‎های مردم نهاد با قوه قضائیه طی شش ماه کار کارشناسی تدوین شده است، اظهار داشت: می‌توانستیم این جلسه را با حضور معاونین تشکیل دهیم، اما اصرار بر این بود که جلسه با این ترکیب یعنی حضور همه ارکان قوه قضائیه تشکیل شود و این اولین جلسه در این سطح با بخشی خارج از قوه قضائیه است. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: پیش از این هم می‎توانستیم این جلسه را برگزار و از یک آرزو و آرمان برای تدوین‌ساز و کار مشارکت سازمان‎های مردمی با قوه قضائیه صحبت کنیم، اما امروز این سند و‌ساز و کار پیش روی ما قرار دارد و می‌خواهیم کلید اجرای آن را بزنیم.

آیت‎الله رئیسی بر همین اساس به همه بخش‎های قوه قضائیه و رؤسای سازمان‎ها و معاونان دستور داد بر اساس این دستورالعمل ارتباط خود با سازمان‎های مردم‎نهاد را تعریف کرده و این حس همکاری را به همه بخش‎های قضایی حتی در دورترین نقاط کشور تسری دهند تا تعاملات با گروه‎هایی که دلسوز مردم بوده و برای خدمت به مردم تلاش می‎کنند، ضابطه‎مند و نهادینه شوند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به جلسات فصلی مقام معظم رهبری با مسئولان دستگاه‎های مختلف برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب فرمودند سراغ مردم بروید، دیدیم نیروی عظیمی با احساس مسئولیت آماده کمک برای حل مسائلی است که با روال اداری نمی‎توان آن‌ها را حل کرد. آیت‎الله رئیسی افزود: رهبر انقلاب نسبت به آسیب‌های اجتماعی نگران هستند و باید به هر حال این آسیب‎ها حل شود. به نظرم آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و موضوعاتی که برای همه ما رنج‎آور است، با به میدان آمدن مردم نهاد‌ها حل شده یا به حداقل ممکن می‎رسد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خوشبختانه با تدوین سند تعامل سازمان‎های مردمی با قوه قضائیه حلقه وصل این دو مجموعه طراحی شده، تصریح کرد: این‌ساز و کار خوبی که طراحی شده باید اجرایی شود تا ضعف‎ها و قوت‎های آن مشخص شود و اگر لازم شد می‎توانیم با تکمیل آن یا تدوین اسناد دیگر همچون نظام نامه اجتماعی گام‎های بعدی را برداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار