کد خبر: 990969
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
رییس سازمان خصوصی سازی کشور:
علیرضا صالح گفت: هم اکنون محصول استراتژیک ریل مطابق با استانداردهای روز دنیا در ذوب آهن اصفهان تولید می شود که افتخار بزرگی برای ایران اسلامی به شمار می رود.امروز از نزدیک بالغ بر 10 هزار تن ریل تولیدی این شرکت را مشاهده نمودم که آماده بارگیری است.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رییس سازمان خصوصی سازی کشور با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت با منصور یزدی زاده مدیرعامل و محمد زارع پور اشکذری عضو هیات مدیره شرکت و تنی چند از دیگر مسئولین ذوب آهن دیدار و گفتگو نمود.

علیرضا صالح در این دیدار اظهار نمود : بنده از سالیان گذشته با ذوب آهن اصفهان و بخش های مختلف آن آشنایی داشتم، امروز از دستاوردهای جدید این شرکت بازدید خوبی صورت گرفت.ذوب آهن اصفهان در گذشته به عنوان قطب تولید مقاطع ساختمانی کشور شناخته می شد اما امروز سبد متنوع  تولیدات آن علاوه بر مقاطع محصولات دیگر مانند انواع ریل،ورق سازه های فولادی و ... را نیز شامل می شود. بسیار خوشحال هستم که این شرکت مادر صنعتی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

وی افزود : پروژه تولید ریل یکی از آرزوی های کشور بود و برای توسعه زیر ساخت ها این محصول وارد می شد اما هم اکنون محصول استراتژیک ریل مطابق با استانداردهای روز دنیا در ذوب آهن اصفهان تولید می شود که افتخار بزرگی برای ایران اسلامی به شمار می رود.امروز از نزدیک بالغ بر 10 هزار تن ریل تولیدی این شرکت را مشاهده نمودم که آماده بارگیری است و این مهم نشان دهنده مدیریت هوشمند و توانمند ذوب آهن اصفهان و همدلی کارکنان این شرکت مادر صنعتی برای تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا است.

صالح اظهار داشت : ظرفیت تولید ریل در ذوب آهن اصفهان فراتر از کل نیاز کشور به این محصول استراتژیک است و لذا نیازی به واردات آن نخواهیم داشت . همچنین باتوجه به زیرساخت هایی که در کشورهای همسایه وجود دارد زمینه صادرات ریل ذوب آهن اصفهان به کشورهای دیگر فراهم است و این امر ، ارزش آفرینی بیشتر را رقم می زند.

رییس سازمان خصوصی سازی کشور تصریح کرد : در قانون برنامه چهارم این موضوع مطرح شد که اگر مواد معدنی به صورت خام یعنی با ارزش افزوده کمتر صادر شود، برای آن مالیات بر صادرات مواد خام در نظر گرفته شود که لیست آنها نیز مشخص شد . در فرایند و زنجیره تولید فولاد ، زمانی که قرار شود کنسانتره را صادر کنند ، ارزش افزده کمتری دارد اما اگر همین مواد اولیه به گندله ، شمش ، ورق و محصولات ساختمانی تبدیل می شد ارزش افزوده به مراتب بالاتری دارد.

این مقام مسئول ادامه داد : ذوب آهن اصفهان مجموعه کامل و توانمندی است که سنگ آهن را به محصولات فولادی متنوع تبدیل و ارزش آفرینی بسیاری را برای کشور ایجادمی کند.

صالح گفت : هم اکنون طرح های توسعه و پروژه های بزرگی در این مجتمع فولادی راه اندازی شده است و ظرفیت 600 هزار تنی آن به حدود 4 میلیون تن افزایش یافته است و پروژه های بسیاری نیز در این شرکت در دست برنامه ریزی و اجرا قرار دارد.

یزدی زاده نیز گفت : سنگ آهنی که وارد ذوب آهن اصفهان می شود به صورت کامل تا آخر ماده آن مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ آهنی که در کارخانه به ریل تبدیل می شود ذاتاً عناصری دارد که در فرایند تولید فولاد مضر شناخته شده است لذا از سرباره جدا می شود و آن در داخل شرکت به محصولات دیگر مانند بلوک،موزاییک و ... تبدیل می گردد.

وی افزود : در راستای کاهش هزینه ها ذوب آهن اصفهان به عنوان شرکتی که از شیوه روز دنیا (کوره بلند) برای تولید فولاد استفاده می کند،پروژه PCI را نیز راه ا ندازی نمود تا مصرف کک را از این طریق به میزان 150 کیلوگرم کاهش دهد.

یزدی زاده گفت: ذوب آهن اصفهان شرکتی است که از یارانه انرژی مانند سایر صنایع برخوردار نیست و گازی که به این شرکت داده می شود با تعرفه صنعتی است و نه نیروگاهی اما با این وجود و چالش های دیگر توانسته سبد متنوع ریل و محصولات مختلف را تولید نماید. هم اکنون محصولات مختلف این شرکت به کشورهای گوناگون دنیا صادر می شود.

 وی افزود: این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از ماده ۱۴۱ خارج شد و هم اکنون از شرایط بهتری برخوردار است اما به دلیل کمبود مواد اولیه قادر نیست با تمام ظرفیت تولید داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: همدلی خوبی بین کارکنان شرکت وجود دارد و تلاشگران شرکت با کوشش شبانه روزی خود رکوردهای خوبی را در کارنامه ذوب آهن به یادگار ثبت نمودند و نشان دادند تحریم های ظالمانه دشمن تاثیری بر فعالیت آنها نخواهد داشت.  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر