کد خبر: 990935
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
امریکا بخش زیادی از محصولات تراریخته خود را به کشور‌های دیگر صادر می‌کند و نیاز داخل را از محصولات ارگانیک کشور‌های دیگر از جمله هند تأمین می‌کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس آمار‌های جاکوبسون، امریکا ۷۰ درصد ذرت خوراکی مورد نیاز را از محصولات ارگانیک کشور‌های دیگر وارد می‌کند و محصولات تراریخته خود را به کشور‌های دیگر صادر می‌کند. به باور بسیاری این جای سؤال است چرا امریکا که خود بزرگ‌ترین تولید‌کننده ذرت در جهان است ۷۰ درصد نیاز کشور خود را از ذرت ارگانیک که عمدتاً تولید هند است، وارد می‌کند و چرا از محصولات داخلی خودش استفاده نمی‌کند. بخش عمده‌ای از تولید ذرت کشور امریکا تراریخته است و هنوز خود این کشور به سلامت اینگونه محصولات شک دارد، آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلفی که در دانشگاه‌های امریکا انجام شده مؤید این مطلب است که به محصولات تراریخته نباید به عنوان یک غذای سالم نگاه کرد.

در این آزمایش‌ها اثرات مخرب محصولات GMO در تخریب کبد، نازایی، سرطانزایی و برخی بیماری‌های دیگر تأیید شده‌بود.

همواره در مقابل منتقدان محصولات GMO، طیف‌هایی مطرح کردند که امریکا خود بزرگ‌ترین کشور تولید‌کننده محصولات تراریخته‌است، اما آمار‌های جاکوبسون نشان می‌دهد که این کشور محصولات تراریخته را خود مصرف نمی‌کند، بلکه یا به مصرف دام می‌رساند یا به کشور‌های دیگر صادر می‌کند. امریکا با تولید سالانه ۳۸۵ میلیون تن، بزرگ‌ترین کشور تولید‌کننده ذرت در دنیا است و پس از آن کشور‌های چین (۲۳۲ میلیون تن)، برزیل (۶۴ میلیون تن)، آرژانتین (۴۰ میلیون تن)، مکزیک (۳ /۲۸ میلیون تن)، اوکراین ۲۸ میلیون تن، هند ۲۶ میلیون تن، اندونزی ۳ /۲۰ میلیون تن، روسیه ۳ /۱۵ میلیون تن و کانادا ۳ /۱۲‌میلیون تن قرار گرفته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد قره یاضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
سلام. متاسفانه باز هم اطلاعات مسموم و غلط به خورد مردم می دهید. جاکوبسون کیه دیگه؟ آمریکا خودش بزرگترین مصرف کننده ذرت تراریخته جهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار