کد خبر: 990727
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در واکنش به خبر خوراندن تریاک به مرغ‌ها اعلام کرد که خوراندن تریاک به مرغ هیچ توجیهی ندارد و مرغداری‌ها تحت‌نظارت دامپزشک هستند.
به گزارش ایسنا، به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شد که برای افزایش وزن مرغ‌ها و مقاوم کردن آن‌ها در برابر بیماری، تریاک به آن‌ها خورانده می‌شود؛ خبری که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و سازمان دامپزشکی نیز آن را سراسر کذب و بدون منبع موثق دانست و خواستار پیگیری این دست اخبار از سوی منابع معتبر و موثق شد. در این راستا رئیس هیئت‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی نیز این موضوع را شایعه دانست و اعلام کرد که مرغداری‌ها تحت نظر دامپزشک بوده و می‌توان برای افزایش وزن مرغ و مقاوم‌سازی آن‌ها در برابر بیماری از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده کرد.
محمد یوسفی، رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با رد خبر خوراندن تریاک به مرغ‌ها به ایسنا گفت: ممکن است در بین حدود ۲۷هزار واحد مرغداری در یک یا دو واحد که قدیمی بوده و به صورت سنتی هم کار می‌کنند، این اتفاق رخ داده باشد، ولی در مرغداری‌های صنعتی قطعاً نبوده است و به طور کل هیچ توجیهی هم ندارد. از طرفی اگر فرض را بر این بگیریم که در یک مرغداری ۱۰۰ هزار مرغ وجود داشته باشد، در این صورت باید حجم زیادی تریاک تهیه و به مرغ‌ها خورانده شود که طبیعتاً منطقی نیست.
وی ادامه داد: همه مرغداری‌ها تحت نظر دامپزشک متخصص هستند و در واحد‌های مرغ مادر یعنی تولیدکنندگان جوجه یکروزه، سلامت جوجه‌ها تا ورود به بازار و حتی در کشتارگاه هم کنترل می‌شود. از طرفی برای افزایش وزن مرغ‌ها و کنترل بیماری آن‌ها می‌توان از مکمل، ویتامین‌ها و اسید‌های آمینه مخصوص استفاده کرد. به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، تریاک تأثیری بر وزن مرغ ندارد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار