کد خبر: 990656
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
تیم ملی والیبال نشسته با حضور در جام جهانی ۲۰۲۰ آزمون تایید کلاس‌بندی برای بازی‌های پارالمپیک را پشت سر می‌گذارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک و برای نخستین بار، کلاس بندی ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های پارالمپیک توکیو پیش از آغاز این بازی‌ها و در جریان مسابقات مختلف در رشته‌های متفاوت انجام خواهد شد.

بر این اساس تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو باید پیش از آغاز این بازی‌ها با حضور در رویداد‌های مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون‌های جهانی آنها، در آزمون‌های مورد نظر برای کلاس بندی شرکت کنند.

در همین راستا تیم ملی والیبال نشسته که به عنوان اولین تیم و رشته ایرانی سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد، اواخر فروردین ماه سال آینده در جام جهانی ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد تا ضمن رقابت با دیگر شرکت کنندگان در این رویداد جهانی، بازیکنانش تاییدیه کلاس بندی خود را از برگزارکنندگان مسابقات بگیرند.

پیش از این قرار بود جام جهانی ۲۰۲۰ والیبال نشسته به میزبانی چین برگزار شود، اما برگزاری این رقابت‌ها در این کشور منتفی شده است. قرار است از میان ۶ کشور متقاضی، میزبان جدید این دوره مسابقات جام جهانی والیبال نشسته مشخص شود.

بازی‌های پارالمپیک در رشته والیبال نشسته با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود. تیم‌های اول و دوم جهان، تیم‌های قهرمان چهار قاره آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا - اقیانوسیه و میزبان پارالمپیک شرکت کنندگان در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند. هشتمین تیم مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک هم اواخر اسفندماه با برگزاری مسابقات گزینشی در آمریکا مشخص خواهد شد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران دو سال پیش با قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ سهمیه لازم برای پارالمپیک توکیو را به دست آورد. این تیم خردادماه امسال نیز در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به عنوان نخست دست یافت، اما از آنجا که سهمیه پارالمپیک را در اختیار داشت، سهمیه پارالمپیکی مسابقات در اختیار چین قرار گرفت که عنوان دوم مسابقات را به دست آورده بود.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو قهرمان شد. این تیم در مجموع ۶ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان نایب قهرمانی از حضور در ادوار مختلف این بازی‌ها در اختیار دارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار