کد خبر: 990367
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
پس از ۸ سال اشغالگری اتفاق افتاد
ارتش سوریه با پیشروی‌های سریع در استان حلب موفق شد همه مناطق جنوبی این استان را آزاد کرده و پس از هشت سال کنترل بزرگراه استراتژیک حلب- دمشق را به دست بگیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: این اقدام علاوه بر اینکه تروریست‌ها را در مناطق شرقی حلب تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد، به نیرو‌های مقاومت این امکان را می‌دهد تا به مسیر ارتباطی ادلب و حلب مسلط شوند.

ارتش سوریه و نیرو‌های هم‌پیمان آن در ادامه عملیات آزادسازی مناطق شمالی، گام به گام در مواضع تروریست‌ها پیشروی کرده و با آزادسازی مناطق مهم و راهبردی، ضربه سختی را به گروه‌های تکفیری وارد کردند. مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نزدیک به تروریست‌ها، اذعان کرد که ارتش سوریه موفق شده است به صورت کامل بر بزرگراه‌حلب - دمشق معروف به «ام-۵» مسلط شود. به گزارش شبکه المیادین، پرچم ارتش سوریه در امتداد جاده حلب به دمشق و از سمت تقاطع منتهی به منطقه باب الهوی، به اهتزاز درآمده است. بر این اساس، پس از چند هفته درگیری، سرانجام کل جنوب استان حلب تحت کنترل ارتش سوریه درآمد تا تروریست‌ها در مناطق شرقی استان حلب تحت فشار بیشتری قرار بگیرند. این برای نخستین بار است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون، این بزرگراه به صورت کامل در کنترل ارتش سوریه قرار می‌گیرد. نیرو‌های سوری همچنین موفق شدند منطقه «راشدین-۴» واقع در اطراف شهر حلب را آزاد کنند و به صورت کامل بر این بزرگراه حیاتی مسلط شوند. به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، این ضربات موجب هلاکت و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها و انهدام استحکامات و خودرو‌های آن‌ها شد. مسیر حلب- دمشق به طول ۳۵۶ کیلومتر است که تا گذرگاه مرزی نصیب در مرز اردن به ۴۷۰ کیلومتر می‌رسد. این مسیر از دمشق شروع می‌شود و به شهر حلب، در شمال سوریه ختم می‌شود.

در حالی که فعالیت‌های ارتش سوریه در استان ادلب تا حدی کاهش پیداکرده و تحرکات این نیرو‌ها در استان حلب افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، منابع مطلع گفتند: «هدف اصلی و غایی ارتش سوریه از تداوم عملیات در استان حلب پاک‌سازی کامل این استان و خارج کردن شهر ها، روستا‌ها و مناطقی است که همچنان تروریست‌های تکفیری در آن جولان می‌دهند». آزادسازی حلب و کنترل مسیر ارتباطی این استان با ادلب، می‌تواند ضربه سختی به گروه‌های تکفیری مستقر در این مناطق باشد. با آزادسازی کامل حلب، راه ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، به عنوان آخرین دژ گروه‌های تکفیری هموار می‌شود و با تمرکز بیشتری می‌توانند این منطقه را آزاد کنند. در صورت بازپس‌گیری ادلب، پرونده تروریست‌ها در سوریه برای همیشه بسته خواهد شد.

تسلط بر مسیر حلب-ادلب
همچنین نیرو‌های ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود برای پاک‌سازی کامل استان حلب، پس از درگیری سنگین با تروریست‌های تکفیری، شهرک کفر حلب را پاکسازی کردند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اهمیت این شهرک به دلیل موقعیت راهبردی و قرار گرفتن بر یک ارتفاع بسیار مهم است که در نزدیکی آن قرار دارد. همچنین کفر حلب بر دشت اتارب مشرف است، در واقع مقدمه پیشروی این نیرو‌ها به سمت مقر هنگ ۴۶ و همچنین شهر اتارب است و تأثیر بسیار مهمی بر درگیری‌های استان ادلب خواهد گذاشت. اهمیت کفر حلب به ارتفاع آن و موقعیت آن در مسیر ارتباطی شهرک «الاتارب» و «تفتناز» در استان ادلب است. این روستا مشرف بر این مسیر ارتباطی است و این مسیر تحت آتشبار ارتش سوریه قرار گرفت.

در ریف شرقی ادلب نیز نیرو‌های ارتش سوریه روستای جدرایا، را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده و در تلاش برای آزادسازی روستای معاره النعسان هستند. هفته گذشته نیز شهر بسیار مهم سراقب در شرق استان ادلب تحت کنترل ارتش سوریه در آمد تا مسیر امدادی شهر ادلب از محور شرق برای تروریست‌ها کاملاً قطع شود. روزنامه گاردین روز سه شنبه در گزارشی بر اهمیت آزادی شهر راهبردی سراقب از سوی ارتش سوریه تأکید کرده و آن را پیروزی راهبردی نظام سوریه توصیف کرد. این روزنامه با اشاره به اهمیت شهر سراقب، از این شهر به عنوان مکانی برای آغاز حملات گروه‌های تروریستی علیه نظام سوریه یاد کرد. گاردین همچنین درباره جایگاه جغرافیایی شهر سراقب، اذعان کرد این شهر در حد فاصل دو جاده ام۴ و ام۵ قرار دارد که دمشق را به حلب و غرب سوریه را به شرق این کشور متصل می‌کنند. 

تقلای ترکیه برای نجات تروریست‌ها
همزمان با آزادسازی مناطق شمالی سوریه از دست تروریست‌ها، ترکیه همچنان برای نجات تکفیری‌ها تقلا می‌کند. ترکیه که در هفته‌های اخیر تسلیحات و نیرو‌هایی را به استان ادلب ارسال کرده است، دو شنبه شب نیز یک نشست امنیتی به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور و با هدف بررسی تحولات اخیر در ادلب سوریه و هدف گرفته شدن نیرو‌های ترکیه در این شهر برگزار کرد. به گزارش شبکه راشاتودی، در این نشست تأکید شد که حملات ارتش سوریه که منجر به کشته شدن پنج نظامی ترکیه‌ای شده، تلافی خواهد شد. در بیانیه نشست امنیتی آمده است: «ترکیه در ادلب حضور دارد تا مانع تراژدی انسانی جدید و موج آوارگان احتمالی دیگر شود و هیچ حمله‌ای نمی‌تواند ترکیه را از پایبندی به تعهداتش متوقف کند». خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز دو شنبه مدعی شد «پنج نظامی این کشور مستقر در یک پست دیده‌بانی، در حمله نیرو‌های ارتش سوریه در شهر ادلب در شمال غربی سوریه کشته شدند». همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در ادلب که آخرین پناهگاه تروریست‌های «جبهه النصره» است، آنکارا در روز‌های اخیر بار‌ها به دمشق درباره حمله به نیرو‌های ترکیه‌ای که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، هشدار داده است. دمشق گفته است که حضور نیرو‌های خارجی را در خاک سوریه تحمل نخواهد کرد و به زودی مناطق اشغالی را آزاد خواهد کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
2
حشدالشعبی (حزب الله) عراق باید کنترل تمامیت ارضی کشور عراق را در دست گیرد تا نقطه ای برای حضور شیطان بزرگ امریکای جهانخوار و استکبار جهانی وجود نداشته باشد و سرزمین عراق بصورت یکدست به امنیت واقعی دست یابد .
الا ان حزب الله هم الغالبون
یا حقَ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار