کد خبر: 990360
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲
کارآگاه‌بازی مردی که خودروی نیسانش سرقت شده‌بود، سبب شد تا مأموران پلیس دو نفر از اعضای یک باند سرقت‌های سریالی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های جنوب تهران را بازداشت کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره سرقت از چند کارگاه‌ها و کارخانه‌در شهرک صنعتی خاوران در جنوب شرق تهران به کلانتری‌۱۷۴ قیام دشت گزارش شد. در اولین تحقیقات مأموران کلانتری مشخص شد که سارقان چهار مرد هستند که یا از راه دیوار یا با تخریب در کارخانه وارد شده و اموال کارخانه را با نیسان وانت سرقت کرده و از محل فرار می‌کنند. همچنین مشخص شد که خیلی از سرقت‌ها در حضور نگهبان کارخانه رقم خورده است. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که همه سرقت‌ها با نیسان وانت سرقتی انجام شده است.

در حالی که تحقیقات مأموران کلانتری در جریان بود ساعت‌۵ صبح روز دوشنبه ۲۱‌بهمن‌ماه سرقت مشابهی به مأموران کلانتری گزارش شد. با حضور مأموران پلیس معلوم شد که سارقان به همان شیوه از کارگاه میلگرد‌سازی در شهرک صنعتی خاوران سرقت کرده و از محل گریخته‌اند. پنج‌ساعت بعد از وقوع حادثه، اما اولین سرنخ از سارقان به دست پلیس افتاد که در جریان آن مردی وارد کلانتری شد و در توضیح ماجرا گفت: چند روز قبل خودروی نیسان وانت من سرقت شده و گزارش آن را به پلیس اعلام کردم. ساعت هفت ونیم صبح امروز با خودروی پرایدم در حال عبور بودم که متوجه شدم نیسان وانتم که به جز راننده دو مرد دیگر سوار آن بودند از پراید من سبقت گرفت. من هم نیسان را تعقیب کردم تا بتوانم مخفیگاه سارقان را شناسایی و به پلیس اعلام کنم. خودروی نیسان در محدوده ۴۰‌متری قیام دشت توقف کرد و یکی از سرنشینان پیاده شد. بعد از اینکه نیسان حرکت کرد من هم آن را تعقیب کردم. بعد از طی مسافتی، اما راننده نیسان متوجه حضور من شد و وارد یک مسیر خاکی شد که دیگر نتوانستم با پراید آن را دنبال کنم.

با اطلاعاتی که راننده پراید در اختیار پلیس گذاشت مأموران کلانتری در محل حاضر شده و در بررسی بیش از ۵۰ دوربین مداربسته مسیر حرکت نیسان وانت را بررسی کردند تا اینکه متوجه شدند نیسان وارد یک کوچه بن بست شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات بود که مأموران کلانتری با بررسی خانه‌های بن بست، مخفیگاه سارقان را شناسایی کردند و یکی از سارقان را که مردی میانسال بود را بازداشت کردند و مرد جوانی را هم که از مسیر پشت بام در حال فرار بود دستگیر کردند. مأموران پلیس در اولین بازرسی از مخفیگاه متهمان، نیسان وانت سرقت شده و مقدار زیادی اموال سرقت شده از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها را کشف کردند. دو متهم ۵۴ و ۳۴‌ساله که برادر بودند در اولین بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و همچنین سرقت چند نیسان وانت اعتراف کردند. آن‌ها گفتند که سرقت‌ها را با همدستی دو نفر دیگر از اعضای باندشان رقم زده‌اند.

در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر دو از مجرمان سابقه‌دار هستند که قبلاً بار‌ها به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بودند. همچنین مشخص شد که یکی از برادر‌ها در حال سپری کردن دوران مرخصی از زندان بوده است. سرهنگ مصطفی اسکندری، رئیس کلانتری‌۱۷۴ قیام دشت گفت: پرونده برای کشف جرائم بیشتر متهمان و بازداشت دو عضو دیگر باند در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار