کد خبر: 989228
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
نقشه‌های شوم برای مصادره دوباره فوتبال
هدفشان مصادره دوباره فوتبال است و برای رسیدن به این منظور باید بار دیگر ریاست فدراسیون را در دست داشته باشند. انگار خوب هم با هم برای تقسیم پست‌ها کنار می‌آیند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اینکه چه کسی باید نایب‌رئیس باشد، چه کسی رئیس و چه کسی باید برای دیگر پست‌ها نقشه بکشد. مهندسی انتخابات هیئت‌ها هم دست‌شان را کامل باز گذاشته است، خیلی‌ها از مدت‌ها قبل تطمیع شده‌اند، بعضی‌ها امضا دادند و برخی دیگر نیز پا را فراتر گذاشته و برگه‌هایی، چون چک سفید امضا داده‌اند که هر طور لازم است پر شود. این‌ها تنها اندک خبر‌هایی است که از تکاپوی این روز‌های خیل بازنشستگان فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد. همان‌هایی که فوتبال را به خاک سیاه نشاندند، اما هنوز هم دست‌بردار نیستند و اصرار به ماندن دارند و چه چیزی بهتر از برگزاری انتخابات براساس اساسنامه سال ۹۰ که البته تأییدیه داخلی را ندارد و تأییدیه فیفا پای آن بار دیگر چماق شده برای پیشبرد اهداف آقایانی که سال‌ها حضورشان در فوتبال جز تباهی و فلاکت چیزی به جا نگذاشته است!

این آقایان خیلی قبل‌تر باید چمدان‌هایشان را برای رفتن از فدراسیون می‌بستند. همان اوایل اسفند سال ۹۵ که طبق مدارک منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، تاج در نامه‌ای ارسالی به دیوان محاسبات کشور نام ۲۵ نفر از بازنشستگان فدراسیون را داده و مدعی شده بود که همگی قطع همکاری کرده‌اند. لیست ۲۶ نفره‌ای که البته شماره ۲۵ آن بدون تغییر شماره حذف شده بود تا خللی در ادامه حضور ساکت در کنار تاج به عنوان مشاوری بی‌جیره و مواجب که در تمامی تصمیم‌گیری‌ها، موضوعات و مسائل و سفر‌ها حضور و تأثیر مستقیم داشت ایجاد نشود. حالا، اما نه فقط ساکت که بازنشسته بودنش زیرسبیلی رد شد تا بی‌هیچ مشکلی به کار‌های تمام نشدنی‌اش در فدراسیون ادامه دهد، بلکه اکثر آن بازنشسته‌هایی که طبق نامه رسمی رئیس وقت فدراسیون فوتبال به دیوان محاسبات کشور همکاری‌شان با فدراسیون به دلیل قانون منع بازنشسته‌ها مثلاً قطع شده بود، برای ادامه حیات خود در فدراسیون فوتبال خیز برداشته‌اند!

حمیدرضا عاصفی، غلامحسین زمان‌آبادی، عباس ترابیان، ماشاءالله مختارزاده، فریدون اصفهانیان، حیدر بهاروند، منوچهر نظری، کاظم سلیمانی، امیر عابدینی، عباس خزائی، عبدالکریم خسروی، سیدمصطفی طباطبائیان، علیرضا رضایی، علی کفاشیان، سیدرضا قیاسی، عبدالکاظم طالقانی، مسلم سفری، یدالله هوشمند، محمد امیری، غلامرضا بهروان، علی کاظمی، حجت‌الاسلام علیپور، محمد درخشان، فریدون معینی و محمد احسانی نفراتی هستند که اواخر سال ۹۵ توسط رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان بازنشسته‌های قطع همکاری کرده با این فدراسیون به دیوان محاسبات معرفی می‌شوند و همانطور که خبرگزاری تسنیم نیز در گزارش اختصاصی با عنوان «کدام افراد حق حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند؟ خداحافظی با بازنشستگان طبق نامه تاج + سند» به آن اشاره می‌کند، جای ساکت در این لیست خالی است و حتی اگر فدراسیون مدعی باشد که او در این تاریخ کارمند رسمی فدراسیون بوده، نمی‌تواند منکر شود که ساکت مشاور ارشد مهدی تاج و مدیر تیم‌های ملی بود (و چند سمت دیگر) که با همین عنوان مشاور هم باید همانند آصفی و زمان‌آبادی که با پست مشاوره به دلیل بازنشستگی قطع همکاری کرده بودند، از بدنه فدراسیون جدا می‌شد! (هرچند که برخی از همین لیست هم همچنان با عناوین دیگر در فدراسیون مشغولند!)

هرچند که امروز همانطور که اشاره شد، اکثر آقایانی که طبق نامه تاج با فدراسیون قطع همکاری کردند، برخلاف کنار گذاشته شدن و قانون منع به کارگیری بازنشستگان، بار دیگر نقشه کشیده‌اند برای مصادره کردن فدراسیون فوتبال به نفع خود و به پشتوانه کار‌هایی که پیشتر در این زمینه انجام داده‌اند. خیالشان هم راحت است که می‌توانند بار دیگر همان دورهمی گذشته را ادامه دهند که ادامه آن بدون تردید نتیجه‌ای جز نابودی مطلق فوتبال ایران چیز دیگری در پی نخواهد داشت.

بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی در آستانه سه دیدار باقی مانده انتخابی جام‌جهانی، بدهی‌های هنگفت سرمربیان خارجی که به دلیل بی‌کفایتی مدیریتی روی هم تلنبار شده، عدم توانایی در گرفتن حق فوتبال ایران از عربستان و... چند نمونه کوچک از بی‌کفایتی مدیرانی است که طی ۱۴ سال گذشته فوتبال ایران را به تباهی کشانده‌اند.

بدون شک محرومیت احتمالی از سوی فیفا به دلیل دخالت در ورزش (دولت در کار فوتبال) که بلوفی بیش برای رسیدن آقایان به اهدافشان نیست، نمی‌تواند ضرر بیشتری نسبت به حضور دوباره آن‌ها بر مسند قدرت برای فوتبال ایران به دنبال داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار