کد خبر: 988808
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
حسن رحیم‌پور‌ ازغدی:
فردی که متعهد است، هرگز کاری را که در آن تخصص ندارد، نمی‌پذیرد و اساساً پذیرش کاری بدون دانش کافی با تعهد دینی منافات دارد، وجود افراد متخصص بدون تعهد نیز آسیب‌زا بوده و زمینه فساد را فراهم می‌کند...
سرويس سياسی جوان آنلاين: بسیاری از مقامات امروز نیز در دوران جوانی بر ضد فساد شعار می‌دادند، اما پس از قرار گرفتن خود در مناصب و موقعیت‌های ویژه، تغییر رویه دادند و خود نیز به ثروت‌اندوزی روی آوردند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، حسن رحیم‌پور‌ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه هجدهمین دوره آموزشی- تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اظهار داشت: عده‌ای با مشاهده مشکلات، سخن از ناکارآمدی نظام اسلامی می‌زنند، در صورتی که منشأ مشکلات، محور اسلام نیست که فقدان آن است.
رحیم‌پور‌ازغدی بیان کرد: فردی که متعهد است، هرگز کاری را که در آن تخصص ندارد، نمی‌پذیرد و اساساً پذیرش کاری بدون دانش کافی با تعهد دینی منافات دارد، وجود افراد متخصص بدون تعهد نیز آسیب‌زا بوده و زمینه فساد را فراهم می‌کند، این موارد نشان می‌دهد که هم ساختار و هم افراد هر دو اهمیت دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه حق کسب رفاه دارد، اما نباید رفاه زده شود، اسلام نیز با راحتی جامعه مخالف نیست، اما بنا بر این است که اگر امکانات محدود است، همه جامعه در این سختی درگیر شوند و سهم عده‌ای توسط دیگران مصرف نشود، اقتصاد توانمند و شکوفا از توصیه‌های اسلام است و تولید ثروت در اسلام از عبادات محسوب می‌شود، اما رفاه‌پرستی نباید بر جامعه اسلامی غالب شود.
رحیم‌پور‌ازغدی گفت: جامعه باید حرکت انتقالی صعودی داشته باشد و انبیا (ع) آمده‌اند تا مسیر حرکت افراد را به سمت حالت بهتر جهت دهند، این حرکت صعودی انتقالی بدون رشد اقتصادی ممکن نیست و رشد اقتصادی بدون این حرکت انتقالی، صرفاً رفاه را بیشتر می‌کند بدون آنکه در رشد معنوی و عقلانی جامعه تاثیر بگذارد، جامعه انسانی اگر از رشد معنوی و عقلانی خود غافل بماند و صرفا به آزادی در بهره‌مندی بیشتر از امکانات بپردازد، با جامعه حیوانی تفاوتی نخواهد داشت.

رحیم‌پور‌ازغدی در خصوص رابطه افراد با دیگران در جامعه عنوان کرد: از جمله مصداق‌های رابطه فرد با جامعه، انتخابات است، در انتخابات پیش‌رو، از جمله ویژگی‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نمایندگان باید با سرمایه‌داران و اشراف هم‌سو و هم‌جهت نباشند، اصل برای آنان دفاع از حقوق مردم به ویژه ضعفا باشند، نگاهی کاملاً مساوی به مردم داشته باشند، باید به رفاه عمومی برای همه ملت، حتی غیر مسلمانان توجه داشته باشند، هرچند شاید نتوان ظلم را از سیستم حذف کرد، اما باید آن را به حداقل ممکن رساند و آنچه انجام شده را نیز جبران کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از مقامات امروز نیز در دوران جوانی بر ضد فساد شعار می‌دادند، اما پس از قرار گرفتن خود در مناصب و موقعیت‌های ویژه، تغییر رویه دادند و خود نیز به ثروت‌اندوزی روی آوردند، اختلاف طبقاتی نباید به وجود بیاید و این از خطوط قرمز نظام اسلامی است، اگر مالیات با الگوی نامناسب و ناعادلانه اخذ شود، موجب شکاف طبقاتی و در نهایت شورش گروه‌ها و جریان‌های مردمی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار