کد خبر: 987725
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات عملیات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آمریکایی‌ها برای این عملیات از مجموعه‌ای از امکانات استفاده کرده بودند و طبق بررسی‌های ما چهار پایگاه آمریکا حداقل در این عملیات مشارکت داشته‌اند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفتگویی در خصوص جزئیات عملیات ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی نیرو‌های تروریستی آمریکا، اظهار داشت: برای ترور شهید سلیمانی آمریکایی‌ها از مجموعه‌ای از امکانات استفاده کردند چراکه برخی از متغیر‌ها مانند تعداد ماشین‌ها را آن‌ها از قبل نمی‌دانستند.

وی افزود: برای ما عجیب بود چراکه در حال رصد کردن بودیم و تعداد زیادی هواپیما با مهمات سنگین بلند شد، اما نمی‌دانستیم برنامه شان چیست، دیدیم که هواپیما‌ها بعد از بلند شدن شروع به سوختگیری کردند و هواپیمای بدون سرنشین MQ-۹ بالای منطقه بود که عمدتا از علی السالم کویت بلند شده بودند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: هلیکوپتر‌ها نیز از پایگاه‌های داخل عراق مانند التاجی و عین‌الاسد به پرواز درآمدند. به طور کلی ۴-۵ پایگاه درگیر این عملیات بودند؛ اتفاقات را ما رصد می‌کردیم و می‌دیدیم، اما نمی‌دانستیم برنامه آن‌ها چیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به برخاستن جنگنده‌های آمریکایی در این عملیات، گفت: در بعضی از مقاطع این هواپیمای F-۱۵ که در فاصله ۴۰-۵۰ کیلومتری بغداد بودند، با سرعت حدود ۱۱۰۰ کیلومتر خود را به این نقطه در اطراف فرودگاه بغداد نزدیک کردند و بعد دور شدند و معلوم بود که منتظر هستند.

وی عنوان کرد: حتی در شنود‌هایی که داشتیم دیدیم که به هواپیمای MQ-۹ ماموریتی داده می‌شود و او راجع به تسلیحاتش مشکلی داشته و دارد مکالمه می‌کند، اما نمی‌دانستیم برای حاج قاسم است و بعدش که این‌ها را کنار هم گذاشتیم متوجه شدیم چهار پایگاه حداقل در این عملیات مشارکت داشته اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار