کد خبر: 987658
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام بازداشت ۶۴۹‌سارق و مالخر در جریان سی‌و دومین مرحله از طرح رعد اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال طرح‌های ویژه‌ای برای برخورد با سارقان اجرا می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد به خبرنگاران گفت: در این طرح ۶۴۹‌سارق و مالخر که در زمینه سرقت منزل، سرقت لوازم خودرو، سرقت اماکن خصوصی و زور‌گیری در قالب ۴۳‌باند فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. وی ادامه داد: تحقیقات اولیه نشان داده‌است که از کل سارقان دستگیر شده ۳۳۱‌نفر سابقه‌دار هستند و ۳۱۸‌نفر دیگر برای اولین بار دستگیر شده‌اند. همچنین ۷۰‌نفر از سارقان حرفه‌ای و ۵۷۱ نفر هم سارق خرد هستند.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت، دو قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۰۴‌قبضه سلاح سرد و بیش از ۵۴‌کیلو مواد‌مخدر و ۷‌هزارو ۴۲۰ حلقه سی‌دی مستهجن و مبتذل کشف شده است. همچنین در جریان این طرح بیش از ۸۳‌هزار انواع کالا‌های قاچاق از ۳۵‌قاچاقچی کشف و ضبط شده‌است که ارزش ریالی آن ۵/ ۸ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی درباره سرقت‌های خشن و مسلحانه هم گفت: در سه‌سال گذشته سرقت مسلحانه قابل ذکری نداشتیم. وی ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال طرح‌های ویژه‌ای برای برخورد با سارقان مسلح اجرا می‌کنیم و کنترل محسوس و نامحسوس داریم. اجرای طرح کاشف رعد و صاعقه در کاهش سرقت تأثیر بسزایی داشته است.
سردار رحیمی درباره آمار سرقت‌ها هم گفت: با توجه به افزایش ۱۳‌درصدی سرقت در ابتدای سال می‌توانیم بگوییم در حال حاضر بیش از ۱۵‌درصد از ابتدای سال تاکنون کاهش سرقت داریم و بالغ بر ۵‌درصد افزایش کشف داشتیم، خوشبختانه در بحث سرقت تهران بزرگ وضعیت خوبی در کشور داریم.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره فعالیت پلیس امنیت اقتصادی هم گفت: ده‌ها پرونده که به شکل‌های مختلف به این پلیس محول شده در حال رسیدگی است، اما اطلاع‌رسانی برعهده مراجع قضایی است و رکن اصلی جرائم اقتصادی با شکل‌گیری این پلیس در حال انجام است.

وی درباره طرح انضباط ترافیکی نیز گفت: مهمترین طرحی که می‌خواهم انجام شود طرح ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت است. موتور سیکلت‌سواران برای ما عزیز هستند، اما باید در چارچوب قوانین حرکت کنند ما تمایلی به توقف موتور سیکلت نداریم، اما مردم گلایه‌مند از رفتار‌های موتور سواران هستند، حتی رانندگان نیز از رفتار موتورسیکلت سواران گلایه دارند.
برچسب ها: سارق مسلح
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار