کد خبر: 986974
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خبر داد:
نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان تهران رسید.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: با آغاز اجرای 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان تهران، نهضت اشتغال‌زایی این بنیاد به قلب ایران رسید.
رضا راضی زاده تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته از طریق اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، استان تهران تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت قرار گرفت.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در قالب مدل اقتصادی «سحاب» (طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت)، ایجاد 2400 فرصت شغلی را در مناطق کم‌تر توسعه یافته استان تهران به دنبال خواهد داشت.
به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این تعداد فرصت‌های کسب و کار در رسته‌های شغلی‌ای همچون مشاغل دانش بنیان، صنایع دستی، فنی- خدماتی، تولید پوشاک، فرش دستباف، فرآوری مواد غذایی، پرورش بوقلمون و دام سبک و سنگین راه‌اندازی می‌شود.
وی یادآور شد: اغلب مشاغل پیش‌بینی شده در استان تهران در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف است.
راضی زاده گفت: کل اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد و بهره‌برداری از این 800 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان تهران بالغ بر 720 میلیارد ریال است.
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت شهرهای ورامین، قرچک، پیشوا، شهر قدس و ری را 5 شهر هدف اشتغال‌زایی این بنیاد در استان تهران ذکر کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی 800 طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بیش از 2400 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق ایجاد خواهد شد.
راضی زاده پایان سال جاری را زمان بهره‌برداری کامل از طرح‌های اشتغال‌زایی مذکور اعلام و خاطرنشان کرد: با همکاری 5 تسهیل‌گر بنیاد برکت فرآیند شناسایی، آموزش، معرفی به بانک عامل و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط آغاز شده است.
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت اجرایی فرمان امام درباره ورود این بنیاد به بحث اشتغا‌ل‌زایی در مناطق محروم استان تهران نیز توضیح داد: این ورود و فعالیت، مبتنی بر نیازها، اطلس مناطق محروم و مستعد و پیگیری و مراجعات ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولین این شهرستان‌ها بوده است.
لازم به ذکر است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی، کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال و کسب و کار را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده است. این بنیاد در حال حاضر با حضور و فعالیت در 175 شهرستان و 8 هزار روستا، ایجاد یک‌صد هزار فرصت شغلی را تا پایان سال 98 در دستور کار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار