کد خبر: 986434
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
عباس حاجی نجاری
ماجرای سقوط پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین در روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه فرصت جدیدی را برای دشمنان نظام و به ویژه قاتلان شهدای مقاومت ایجاد کرد تا به بهانه آن ضمن تحت‌الشعاع قرار دادن حضور ده‌ها میلیونی مردم ایران و عراق و دیگر کشور‌های جهان در تجلیل از شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، بار دیگر شانس خود را برای به چالش کشاندن فضای داخلی ایران امتحان کنند.

برای این جنجال‌سازی که به بهانه خون شهدای این حادثه صورت گرفته بود، امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها و دیگر کشور‌های غربی با بهره‌گیری از صد‌ها شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی به صحنه آمده و با ادعای دلسوزی برای مسافران هواپیما کوشیدند با فراخوان‌های متعدد، آشوب‌های آبان ماه را در کشور تکرار کنند. اهمیت شکل‌گیری اعتراضات و آشوب‌های خیابانی برای بیگانگان تاآنجا بود که استعمار پیر انگلیس عالی‌ترین مقام سیاسی خود در ایران یعنی سفیرش را به صورت عملیاتی به میدان فرستاده تا برای معدود آشوبگرانی که اصلاً دغدغه خون جان‌باختگان سقوط هواپیما را نداشته واز همان آغاز اجتماعات محدود خود سپاه وارکان نظام را هدف گرفته بودند، دلگرمی ایجاد کند.

بسیار بدیهی بود حضور میدانی سفیر دولت انگلیس در اجتماع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیرو فراخوان‌های متعدد ترامپ و دیگر سردمداران کاخ سفید که بی نظیرترین ضربه نظامی را در بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی در پادگان امریکایی عین الاسد عراق از نیرو‌های هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متحمل شده و به دلیل ناتوانی در ردیابی وانهدام موشک‌ها و سطح گسترده تخریب‌ها و تلفات انسانی و مادی به شدت از سوی جهانیان تحقیر شده بودند، چاره برون رفت از این تحقیر بود. تصور آن‌ها این بودکه با فراخوان برای شکل دهی به اعتراضات و تبدیل آن به آشوب‌های خیابانی همچون روز‌های پایانی آبان ماه قادر خواهند بود که با درگیر کردن نظام با چالش داخلی، اهداف پلید گذشته خود در مقابله با نظام اسلامی را از این طریق دنبال کنند. رئیس جمهور امریکا نیز برای میدان آوردن مهره‌های داخلی خود این بار توئیتی را به فارسی منتشر و طی آن صریحا اعلام کرده بود که دولت او متوجه اعتراضات کنونی در ایران است و در کنار مردم ایران ایستاده است. ترامپ در ادامه خطاب به پیاده نظام اندک خود می‌نویسد: ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می‌کنیم، شجاعت شما الهام بخش است. در عین حال در فراخوان خود با دروغ پردازی مدعی شده بود که سردار سلیمانی در جریان اعتراضات آبان ماه در کشتن یک هزار نفر از معترضان نقش داشته است و این موضع ترامپ توسط دیگر مسئولان امریکایی بار‌ها تکرار وبرای حضور مردمی به طور مکرر فراخوان داده می‌شد.

عوامل داخلی دشمن نیز در این اعتراضات محدود وکم شمار از همان آغاز با هنجارشکنی در شعار‌ها و حتی پاره کردن تصاویر سردار سلیمانی و ارسال فیلم وتصاویر آن برای بی بی سی، رادیو فردا و صدای امریکا و ... به وظیفه خود عمل و تلاش کردند پازل دشمن را تکمیل کنند. اما به رغم این برنامه ریزی بیرونی وتلاش عوامل داخلی، ادبار اجتماعی نسبت به فراخوان‌های کاخ سفید در شکل دهی به اجتماع مردمی، تصاویر ارسالی پادو‌های داخلی نیز به گونه‌ای بود که شبکه‌های مربوطه ترجیح دادند به سرعت از کنار آن عبور و صرفاً به تحلیل مزدور‌های خارج نشین خود اکتفا کنند.

شکست امریکایی‌ها در شکل دهی اعتراضات و آشوب‌های خیابانی به بهانه سقوط هواپیما و انزوای پادو‌های سیاسی دشمن، در عین حال نشانگر هوشیاری و بصیرت مردم ایران است که طی ماه‌های اخیر آزمون‌های سختی را تجربه کرده‌اند اگرچه این بار به رغم ماجرای آبان ماه، آتش بیار این معرکه، سران فتنه و تندرو‌های سیاسی بودند که با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها وتحریک دانشجویان تلاش کردند ضعف و ناکارآمدی خود در اداره کشور و نگرانی از افزایش ادبار اجتماعی را این بار با گسترش اعتراضات به بهانه حمایت از جان باختگان سقوط هواپیما جبران کنند.

اما به رغم ناکامی مجدد دشمنان بیرونی وپادو‌های داخلی آن‌ها در به صحنه کشاندن مردم ایران در مقابله با نظام اسلامی-مردمی که هفته قبل از آن در مراسم تشییع شهید سلیمانی و دیگر شهدای حرم، بی‌نظیرترین حماسه مردمی تاریخ را خلق کرده بودند، راهبرد دشمن همچنان بر دامن زدن به شکاف و انشقاق داخلی در میان مردم ایران با اتکا به عوامل ومزدوران داخلی استوار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه خود با مردم قم، با اشاره به اینکه دشمنی با ملت ایران دشمنی ذاتی و همیشگی است نه فصلی و موسمی، یکی از وظایف آحاد مردم در شرایط کنونی را «شناخت دشمن» دانستند و تأکید کردند: آنچه وظیفه ما به عنوان مردم، به عنوان آحاد جمهوری اسلامی است: اوّلاً دشمن‌شناسی است؛ دشمن را [بشناسیم]؛ در شناخت دشمن اشتباه نکنید. نگویید که خب همه می‌دانیم؛ بله، شما می‌دانید که دشمن کیست؛ دشمن استکبار است، دشمن صهیونیسم است، دشمن امریکا است؛ این‌ها را شما می‌دانید، امّا تلاش وسیعی دارد انجام می‌گیرد برای اینکه این قضیه را به‌عکس کنند، نظر مردم را عوض کنند، با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی؛ همه باید مراقب باشند؛ دشمن‌شناسی بسیار مهم است؛ یکی این؛ بعد، دانستن نقشه دشمن؛ دشمن چه کار دارد می‌کند، چه کار می‌خواهد بکند؛ و بعد، دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن؛ این را باید مردم ما بدانند.

معظم له آنگاه با اشاره به حوادث آبان ماه ونقش دشمنان بیرونی و عوامل ومزدوران داخلی آن‌ها در ماجرای بنزین در آبان ماه، یادآور شدند نقشه دشمن این است که جوانان ما را، مردم ما را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده کند؛ نقشه اساسی دشمن این است؛ تردید‌افکنی در ایمان مردم و در عزم راسخ مردم؛ یعنی همان دو عنصری که عرض کردم؛ دو کلید‌واژه ایمان، و غیرت دینی. تردید‌افکنی در ایمان و غیرت دینی مردم آن چیزی است که دشمن دنبال آن است؛ می‌دانند که اگر چنانچه این اتّفاق افتاد، قدرت تهاجمی و حتّی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و از بین خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار