کد خبر: 985448
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
سرویس ایران جوان آنلاین: ۴۰۰ هزار دلار انواع محصولات شیمیایی امسال از شرکت کیمیا رزین اراک به کشور‌های مختلف جهان صادر شد.
محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به صادرات ۴۰۰ هزار دلار محصولات شیمیایی از اراک گفت: این محصولات صادراتی ضد یخ، متیل استات، مونواتیلن گلایکول، کربن اتیلن گلایکول و هیدروکربن سبک و سنگین را شامل می‌شوند. وی افزود: محصولات شیمیایی شرکت کیمیا رزین اراک به کشور‌های ترکمنستان، پاکستان، عراق، مالزی، سوریه، ترکیه، امارات و هند صادر شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه شرکت کیمیا رزین اراک به عنوان یکی از ۲۳ صادرکننده برتر استان مرکزی در سال گذشته معرفی شده تصریح کرد: این واحد تولیدی سال گذشته نیز بیش از ۸۰۰ هزار دلار انواع محصولات شیمیایی به نقاط مختلف جهان صادر کرده است.
حاجی‌پور افزود: مواد اولیه تولید محصولات شیمیایی شرکت کیمیا رزین اراک متالون، اسید استیک، بوتانول و بازیافت گلیکول است که بخش عمده‌ای از آن از پتروشیمی شازند و بقیه از دیگر پتروشیمی‌های کشور تأمین می‌شود. وی ادامه داد: شرکت کیمیا رزین اراک از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در ناحیه صنعتی شهید بابایی شازند آغاز کرده و صادرات این واحد تولیدی نیز از سال ۱۳۸۳ کلید خورده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بازگشت ارز به دلیل نبود زیرساخت‌های بانکی و کمبود سرمایه در گردش را از مهم‌ترین مشکلات این واحد تولیدی عنوان کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار