کد خبر: 984989
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
مراسم تشییع پیکر شهلا ریاحی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز گذشته در حالی برگزار شد که اغلب سلبریتی‌های سینما و تلویزیون جزو غایبان اصلی این مراسم بودند.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: منوچهر ریاحی فرزند این بازیگر پیشکسوت در مراسم تشییع پیکر مادرش گفت: خیلی‌ها از جمله سلبریتی‌های خارج از کشور به من بد و بیراه گفتند که چرا مادرم را به سرای سالمندان برده‌ام، چون از این مراکز غول ساخته شده در حالی که‌ای کاش پنج سال زودتر می‌بردم و بهتر به او رسیدگی می‌شد.

کامران قدکچیان (کارگردان سینما) که نسبت خانوادگی با این هنرمند دارد، گفت: آدم‌ها همه یک جور به دنیا می‌آیند ولی یک شکل از دنیا نمی‌روند. سابقه کاری و عمری که وی در هنر صرف کرد رفتنش را متفاوت کرد، البته ایشان رفتنی نیست و برای همه ماندنی خواهد بود. ایشان جزو اولین کارگردانان زن بودند، اولین بانویی بود که روی صحنه تئاتر رفت و وارد سینما شد.

در ادامه محمد متوسلانی بازیگر بیان کرد: متاسفم برای بانویی، چون شهلا ریاحی که چنین مراسم مختصری برایش برگزار شد. متأسفانه رسانه‌های خودمان هم حق مطلب را ادا نکردند و امیدوارم این خط‌کشی‌ها و فاصله‌ها در جامعه از بین رود و باهم مهربان باشیم. خوب است که مسئولان هم این نکته را مدنظر قرار دهند.

ایرج راد کارگردان و بازیگر هم در سخنانی گفت: شهلا ریاحی حق بزرگی بر گردن همه کسانی که در هنر‌های نمایشی کار می‌کنند، دارد. جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید سپاسگزار کسانی مثل او باشند که امکاناتی را در بدترین شرایط ممکن فراهم کرد. اگر چه امروز هم مشکلاتی به ویژه در تئاتر وجود دارد ولی ایشان با کار‌های ارزشمندی که کرده در تاریخ هنر‌های نمایشی این مملکت جاودان خواهد ماند. از پیشکسوتان تعداد زیادی باقی نمانده‌اند و امیدوارم هم سلامت باشند و هم ما راهروان آن‌ها باشیم.

«منوچهر شاهسواری» مدیر عامل خانه سینما نیز عنوان کرد: شهلا ریاحی به عنوان بازکننده مسیر برای خیلی افراد تلاش کرد و با اخلاق خوبش در هنر این کشور حضور داشت و همین یک بهانه است که احترام او را تا ابد نگه داریم.

در این مراسم اعلام شد که آیین ترحیم شهلا ریاحی، روز پنج‌شنبه در مسجد جامع شهرک غرب از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار