کد خبر: 984753
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
ایران، عزادار است و منتظر؛ منتظر آمدن پیکر سردار شهیدش به کشور تا حضور در وداع و تشییع او، هم تجدید پیمان با خون ریخته‌اش برای ادامه راه باشد، هم پیامی به جهان که میزان محبوبیت فرمانده نیروی قدس سپاه و سطح نفرت از دولت امریکا را در ایران دریابند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سوگواری، اما از همان لحظه اول آغاز شده و حالا از خانه‌ها به تجمعات بزرگ رسیده است؛ میدان امام اصفهان، میدان فلسطین تهران، حوزه علمیه قم و ... اشک مردم ایران پایان ندارد، اما این اشک فقط مظلومانه و سوگوارانه نیست، مقتدرانه هم است، ایستاده و همراه مقاومت، با چشمانی به راه انتقام.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه در نشست خبری تشریح جزئیات آیین استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شنبه مراسم تشییع ایشان بحمدالله با شکوه قابل توجهی در عراق برگزار شد. یک‌شنبه صبح پیکر ایشان ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۹ و ۳۰ دقیقه در اهواز خواهد بود. مردم و عشایر خوزستان به جهت سابقه حضور ایشان در دوران دفاع مقدس و اینکه این استان نماد دفاع مقدس است درخواست تشییع پیکر ایشان در اهواز را داشتند که مورد موافقت فرمانده کل سپاه قرار گرفت. پس از آن بین ساعت ۱۲ و ۳۰ تا ۱۳ پیکر ایشان به مشهد مقدس منتقل خواهد شد که جزییات و محل این مراسم توسط فرمانده سپاه استانی اعلام خواهد شد.

سخنگوی سپاه با اشاره به جزییات مراسم در تهران، اظهار داشت: پس از اتمام مراسم در مشهد مقدس، یک‌شنبه بعدازظهر پیکر ایشان به تهران منتقل می‌شود و ساعت ۱۹ و ۳۰ تا ۲۲ و ۳۰ مراسم وداع با پیکر این شهید بزرگوار در مصلای تهران برگزار می‌شود. وی گفت: مراسم تشییع جنازه و نماز بر پیکر این شهید عزیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر ایشان از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد.

سردار شریف خاطرنشان کرد: پس از تشییع در تهران، مراسم کوتاهی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر ایشان برای تشییع و تدفین به کرمان منتقل خواهد شد. سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران و همه نهاد‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و نهایت تلاش‌شان این است که حداکثر کاری را که می‌توانند برای ادای حق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام دهند، گفت: حضور میلیونی مردم ما در این مراسم پیام خاصی را برای حامیان انقلاب اسلامی خواهد داشت.

حضور مسئولان در منزل سردار سلیمانی
مسئولان مختلف کشوری و لشکری، همرزمان سابق سردار، همکاران فعلی در منزل او حضور یافتند، به همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده تسلیت گفتند؛ عزاداری کردند و همراه مردم ایران اشک ریختند. حسن روحانی، علی لاریجانی و ابراهیم رئیسی سران سه قوه از مسئولانی بودند که روز گذشته در منزل سردار حضور یافتند. سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان، سرلشکر صفوی، مشاور نظامی رهبری، محمدرضا عارف، نماینده تهران در مجلس، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرماندهان مختلف ارتش و سپاه در منزل قاسم سلیمانی حضور یافتند. حضور مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در منزل سردار سلیمانی هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

انتقام خون پدرم را چه زمانی می‌گیرید؟
خبر حضور حسن روحانی در منزل سردار سلیمانی با فیلمی که در آن دختر سردار با گریه و حالی منقلب جویای زمان گرفتن انتقام خون پدرش شد، همه جا دست به دست شد. هنگام خداحافظی روحانی با دختران سردار، به آن‌ها می‌گوید که خدا جبران می‌کند و دختر قاسم سلیمانی از رئیس جمهور می‌پرسد انتقام خون پدر من را چه زمانی می‌گیرید؟

در این دیدار، رئیس جمهور با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: با اینکه مردم ابعاد جهاد و فداکاری‌های او را می‌شناسند، اما باید اقدامات و کار‌های عظیم او برای همگان روشن شود. سلیمانی سرداری بود که در این ۳۸ سال هیچ‌گاه از مرکب جهاد پیاده نشد و تلاش و فداکاری او شبانه‌روزی بود. خدمات این شهید بزرگوار در راستای تأمین امنیت کشور و منطقه به‌ویژه برای مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان فراموش‌نشدنی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه یاد و نام این شهید بزرگوار از دل ملت ایران بیرون نمی‌رود و ماندگار خواهد شد، افزود: این جنایتی که امریکا مرتکب شد در تاریخ بزرگ‌ترین جنایت‌های فراموش نشدنی آنان علیه ملت ایران باقی خواهد ماند. امریکایی‌ها نفهمیدند که چه خطای بزرگی را مرتکب شدند؛ آن‌ها آثار این اقدام جنایتکارانه را نه فقط امروز بلکه در طول سال‌های آینده هم خواهند دید. بی تردید امریکا امروز به مراتب در میان مردم ایران و عراق منفورتر شده است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور شجاعانه سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست‌های داعش و دفاع از حریم اهل بیت (ع) افزود: سردار سلیمانی نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی نظیر و با استعدادی بود. جایگاه و اقدامات او برای تاریخ ما فراموش نشدنی است. انتقام خون شهید سلیمانی آن روزی ستانده می‌شود که ببینیم با ادامه مجاهدت‌ها دست خبیث امریکا برای همیشه از منطقه کوتاه شده است.

تجمع در قم
تجمع بزرگ طلاب، بسیجیان و استادان حوزه علمیه قم قبل از ظهر شنبه برای گرامیداشت شهادت امیر سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد اعظم قم برگزار شد. آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه و جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان نیز در این مراسم حضور داشتند. این دومین مراسم بزرگ عزاداری و محکومیت ترور قاسم سلیمانی در قم بود. جمعه شب نیز مراسمی با حضور مردم و طلاب و مراجع و اساتید حوزه در این شهر برگزار شد.

دسته عزاداری مردم برای سردار دل‌ها
میدان فلسطین تهران عصر دیروز محل تجمع هیئت‌های مذهبی پایتخت و جمعی از مردم عزادار و معترض تهرانی بود. جمعیتی که علاوه بر میدان فلسطین به خیابان‌های اطراف هم کشیده شد. آن‌ها عزادار و بر سینه و سر زنان فقدان سرداری را سوگواری کردند که بودنش تکیه گاه محکم ملت‌هایی بود که مقاومت برابر استکبار را انتخاب کرده بودند. «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «ماشاءالله حزب‌الله»، «جانم فدای رهبر»، «لشکر حزب‌الله‌ایم» از جمله شعار‌های حاضران در این مراسم بود. در این مراسم زنان، مردان، کودکان و میان‌سال‌ها حضور داشتند؛ عده‌ای خرما پخش می‌کردند، عده‌ای عکس‌های کوچک و بزرگی از شهید قاسم سلیمانی و سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس را در دست داشتند. پلاکارد‌هایی با عنوان‌های سردار انتقام و انتقام سخت نیز در دست مردم دیده می‌شد. مداحی و سخنرانی و سینه زنی هم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. گفتنی است این مراسم با حضور گسترده رسانه‌های داخلی و خارجی، به‌ویژه رسانه‌های عربی برگزار شد.

روز‌های سختی در انتظار امریکا و انگلیس است
مردم اصفهان هم روز گذشته در تجمعی عظیم در میدان امام اصفهان، ترور سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند. سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی در این اجتماع اظهار داشت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران جوان ایرانی و عراقی و جوانان کشور‌های محور مقاومت جایگزین این راه خواهند شد. امروز در سراسر جهان دل‌های روشن و صاحب عقل و منطق این جنایت را محکوم می‌کنند. حتی در خود امریکا این جنایت را محکوم می‌کنند زیرا ترور فرماندهان نظامی این دو کشور خارج از قوانین بین‌المللی است. وی درباره ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: قاسم سلیمانی انسانی بود که تفکر قرآنی و اسلامی داشت و پیرو خط امام و رهبری بود. وی سیاستمداری بود که با رهبران کشور‌های منطقه صحبت می‌کرد و از منطق سیاسی بهتری برخوردار بود.

صفوی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسائل منطقه و در سخت‌ترین شرایط نقش تعیین‌کننده‌ای در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی برای جلوگیری از جنگ داشت، گفت: او بعد از جنگ استراحت نکرد و ۴۰ سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. آن کسی که از عتبات عالیات و حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد و شیوه بسیجی را در کشور‌های منطقه رواج داد قاسم سلیمانی بود. داعشی‌ها جنایت‌های بسیار زیادی داشتند و انسان‌ها را زنده زنده آتش می‌زدند و سلیمانی بود که داعش را از منطقه خارج کرد.

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها و رئیس‌جمهور خبیث و ناپاک و بی‌خرد امریکا که از زمان ابتدای انقلاب رئیس‌جمهوری به اندازه او ناپاک و خبیث وجود نداشته است، بدانند که ملت ما شجاع هستند. منطق ترامپ این است که حاج قاسم سلیمانی به دنبال ایجاد نا امنی برای امریکا بود و او بر این باور بود که در مسائل سوریه و دیگر کشور‌ها دخالت می‌کند. آیا این امریکا نیست که در عراق، یمن و سوریه دخالت می‌کند و جنایت‌های بسیاری در این کشور‌ها کردند؟ بزرگ‌ترین جنایت امریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد و حمله به هواپیمای مسافربری ایران، این جنایت بود و ترامپ بداند که ملت ایران انتقام این خون‌ها را خواهند گرفت. خون ملت‌ها و جبهه مقاومت اسلامی به جوش آمده و امریکایی‌ها از منطقه به صورت مفتضحانه فرار خواهند کرد. روز‌ها و شب‌های سختی در انتظار امریکا و انگلیس است، امریکایی‌ها بدانند خشم ملت ایران دامان آن‌ها را خواهد گرفت و این ایران است که صلابت و ماندگاری دارد و امریکا مجبور است به زودی منطقه را ترک کنند. چندین هزار نیروی امریکایی از ترس مقاومت در لانه‌های خود رفته‌اند و ترس از انتقام دارند و این ترس زمینه‌ساز شکست آنها‌ست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار