کد خبر: 983344
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ثروتمندترین مرد آسیا تقریباً ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ثروت خود افزوده و بدین ترتیب ارزش خالص ثروت او به حدود ۶۱ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش بلومبرگ، امسال سال خوبی برای موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا بوده است. این سرمایه‌دار هندی تقریباً ۱۷ میلیارد دلار تا بیست و سوم دسامبر به ثروت خود افزود و بدین ترتیب ارزش خالص ثروت او به حدود ۶۱ میلیارد دلار رسید. ثروت خالص جک ما، مؤسس گروه علی بابا در مقایسه با آمبانی، ۳/ ۱۱ میلیارد دلار رشد داشت و جوزف بزوس ۲ /۱۳ میلیارد دلار از دست داد.

افزایش ثروت آمبانی در سال‌جاری میلادی به خاطر افزایش ۳۸ درصدی سهام او در شرکت ریلاینس اینداستریز بود. این شرکت مجموعه‌ای است که بیشتر حول سفارش مشتریان فعالیت می‌کند تا پالایش نفت و تجارت محصولات نفتی. افزایش ارزش سهام این شرکت تقریباً دو برابر افزایش شاخص سهام سنسکس هند طی این مدت بوده است.
سرمایه‌گذاران به تدریج پول بیشتری در ریلاینس سرمایه‌گذاری می‌کنند. شرط‌بندی روی کسب‌و‌کار‌های جدیدتر مثل مخابرات و خرده‌فروشی به زودی نتیجه خود را نشان می‌دهد. آمبانی با هدف ساخت یک شرکت تجارت الکترونیکی داخلی در هند برای به چالش کشیدن شرکت‌هایی مثل آمازون، تقریباً ۵۰ میلیارد دلار روی یک حامل بی‌سیم که طی سه سال شماره یک هند خواهد شد، هزینه کرده است.

موکش آمبانی تعریف ریلاینس اینداستریز را عوض کرد و این شرکت حالا نه‌تن‌ها در بخش نفت و گاز، بلکه در مخابرات و خرده‌فروشی و به زودی در تجارت الکترونیک هم مطرح خواهد شد.
این کسب و کار‌های جدیدتر احتمالاً ۵۰ درصد درآمد‌های ریلاینس را در چند سال آینده تشکیل می‌دهد. آمبانی ۶۲ ساله قول داده بدهی خالص این مجموعه را تا اوایل ۲۰۲۱ به صفر برساند. ارزش سهام ریلاینس از پایان ۲۰۱۶ تقریباً سه برابر شده است. آمبانی سابقه خوبی در عمل به تعهداتش دارد و سرمایه‌گذاران روی او حساب می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار