کد خبر: 982143
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
رییس شبکه بهداشت و درمان اردبیل:
رییس شبکه بهداشت ودرمان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر غربالگری سرطان سینه ،پستان و روده بزرگ در استان اردبیل بصورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عمران خسروی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: طرح غربالگری سرطان سینه ،پستان و روده بزرگ برای زنان بالای ۳۰ سال بصورت رایگان در مراکز درمانی اردبیل اجرا و اقدامات انجام گرفته در مراکز درمانی بسیاری از این نوع بیماری‌ها کنترل و پیشگیری شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری‌های خاص در قالب طرح تحول سلامت انجام می‌شود ، گفت: طرح تحول سلامت در دولت مورد توجه قرار گرفته و رضایت بیماران را جلب کرده است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان اردبیل با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در اردبیل بیان کرد: یک چهارم جمعیت در کشور دارای فشار خون بالا هستند و میانگین اردبیل از این میزان بالاتر نیست و باید تلاش شود با ارائه آموزش‌های لازم درباره تغذیه و بهداشت میزان فشار خون کاهش یابد.

خسروی یادآور شد: با اصلاح  تغذیه و گرایش بیشتر به  ورزش می‌توان جلوی بسیاری از بیماری‌ها و افزایش فشار خون را گرفت.

وی افزایش دیابت در اردبیل را نگران‌کننده دانست و اعلام ‌کرد: میزان افراد مبتلا به بیماری دیابت در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان اردبیل مهار بیماری آنفولانزا در اردبیل را یادآور شد و گفت: در این ارتباط ۴۴۶ نفر در مراکز درمانی اردبیل بستری شدند که از بین آنها  نمونه‌برداری ۴۳ نفر انجام شد که ۲۴ نفر آنها مثبت گزارش شد و چهار نفر هم در اثر این بیماری فوت شدند.

خسروی بیان‌ کرد: این بیماری برای بیماران قلبی ، ریوی و تنفسی خطرناک است و برای افراد عادی و سالم خطری ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر