کد خبر: 981933
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان :
سرهنگ حسین حسین زاده گفت : برابر نظر کارشناسان یک دستگاه موتورسیکلت حدود 4 تا 6 برابر یک خودروی 4 سیلندر آلودگی هوا ایجاد می کند،

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مراسم آغاز بکار رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تمام نیروهای حاضر در این رزمایش مصمم هستند تا حد اعلی ایمنی را در زمستانی که پیش رو داریم ایجاد کرده و آمار تلفات ناشی از تصادفات را کاهش دهند.

سرهنگ حسین حسین زاده ا فزود: اگر زمانی از پهپاد صحبت می کردیم و در اندیشه ما یک موضوع دست نیافتنی بود، اگر زمانی از دوربین های کنترل سرعت صحبت می کردیم و این موضوع یکی از آمال و آرزوهای پلیس راهور به شمار می رفت ولی امروز به اطف خدا زیر بیرق حکومت اسلامی شاهد استفاده از این تجهیزات هستیم .

وی با اشاره به مطرح کردن ایده محور ایمن از سوی این فرماندهی در نوروز سال جاری گفت: این طرح که در مسافت 300 کیلومتری جاده قم _ اصفهان برای اولین بار اجرا شد گامی نو و خلاقانه در جهت کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات جاده ای به شمار می آید و به عنوان یک طرح نمونه در کشور معرفی شده است.

سرهنگ حسین زاده از کاهش 71 درصدی تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات در این محور خبر داد و گفت: با تلاش پلیس راه و همه دستگاه های مربوطه توانستیم به فضل خداوند و با یک تدبیر هوشمندانه، کم هزینه و خلاقانه تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات را در این محور کاهش دهیم که امیدواریم در آینده نمود و بروز بیشتری از این نوع خلاقیت ها و نوآوری ها را داشته باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این ما با احداث ایستگاه های امنیت و سلامت توانستیم بر هیپنوتیزم جاده ای غلبه کرده و از مسافران خواستیم که در این ایستگاه ها استراحت کرده و پس از رفع خواب آلودگی به رانندگی بپردازند که این کار نیز در کاهش واژگونی خودروها در اثر خواب آلودگی رانندگان بسیار مؤثر بود.

این مقام انتظامی سپس به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا کلانشهرها دود ناشی از احتراق وسایل نقلیه است که پلیس اصفهان در این خصوص مطالعات جامعی را انجام داده و طرح و برنامه ویژه خود را نیز ارائه کرده است.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه یک میلیون موتورسیکلت در استان اصفهان تردد دارند گفت: برابر نظر کارشناسان یک دستگاه موتورسیکلت حدود 4 تا 6 برابر یک خودروی 4 سیلندر آلودگی هوا ایجاد می کند، برابر آمار پلیس راه و راهور استان نزدیک به 52 درصد جان باختگان حوادث ترافیکی راکبان موتورسیکلت هستند و باز آمارها نشان می دهد که بیش از 60 درصد جرایم توسط موتور سیکلت سوارها انجام می شود.

وی با اعلام اینکه امروز زمان آن فرا رسیده است که موتورسیکلت های برقی جایگزین موتورسیکلت های فسیلی و بنزینی شوند گفت: نتایج به دست آمده از مطالعات علمی که توسط پلیس اصفهان انجام شده نشان می دهد که طرح جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی نه تنها در کاهش آلودگی هوا بلکه در کاهش تصادفات، آلودگی صوتی و حتی وقوع جرایم مؤثر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار