کد خبر: 980973
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
شیخ‌الاسلام:
سرويس سياسی جوان آنلاين: یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحریم برخی چهره‌های حشدالشعبی عراق از سوی امریکا، گفت: ملت عراق پشت سر مرجعیت است و امریکایی‌ها با استفاده از ناآرامی‌ها می‌خواهند با چنین کار‌هایی انتقام بگیرند و قدرت نیرو‌های حشدالشعبی را کم کنند.
حسین شیخ‌الاسلام در گفتگو با ایسنا درباره تحریم چهار شخصیت عراقی از جمله برخی چهره‌های مطرح نیرو‌های حشدالشعبی توسط وزارت خزانه‌داری امریکا اظهار کرد: آنچه در عراق در حال اتفاق افتادن است نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در توطئه‌های خود شکست خوردند، آن‌ها نه تنها در عراق بلکه در هر جایی تلاش می‌کنند نقش دین به ویژه در کشور‌های مسلمان، نقش اسلام و حتی در میان شیعیان نقش مرجعیت را تضعیف کنند و راهبردشان همین است. وی افزود: امریکایی‌ها به دنبال ایجاد بی‌ثباتی هستند تا در پی این عدم ثبات طرح‌های جنایتکارانه خود را دنبال کنند، خوشبختانه آن‌چه در عراق طی این چند روز اتفاق افتاده با کاری که این نیرو‌ها و همچنین نیرو‌های حشدالشعبی انجام دادند، نشان داده ملت عراق پشت سر مرجعیت است؛ همان مرجعیتی که با فتوای جهادش باعث شکست داعش و تروریسم شد. این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: همین مرجعیت می‌تواند با راهبرد خود و با پشتیبانی ملت عراق جلوی هرج و مرج و اغتشاشات را بگیرد.
شیخ‌الاسلام در ادامه با اشاره به ناآرامی‌ها در عراق همچنین بیان کرد: امریکایی‌ها با توجه به این تحولات می‌خواهند انتقام بگیرند و قدرت این افراد را کم کنند، اما بالعکس می‌شود یعنی این نیرو‌ها حتماً در بین مردم عراق به خاطر تحریم‌ها عزیزتر می‌شوند، اقدام امریکا هم کار چندان مهمی نیست و این نیرو‌ها هم کشته و مرده امریکایی‌ها نیستند.
وی با بیان اینکه امریکا از این اقدامات خود به دنبال توجیه حضورش در منطقه به دلیل شکست‌های متعدد طرح‌ها و اهدافش است، گفت:‌امریکایی‌ها تا این اندازه پررو هستند که رسماً می‌گویند به دنبال نفت سوریه یا عراق هستند، آن‌ها حتی وقتی وارد عراق شدند همان ابتدا به کاخ صدام نرفتند بلکه از اول سراغ نفت عراق رفتند و قانون نفت را به ملت عراق تحمیل کردند.
لازم به ذکر است وزارت خزانه‌داری امریکا چهار شخصیت عراقی به نام‌های خمیس فرحان الخنجر العیساوی، لیث الخزعلی، برادرش قیس الخزعلی و حسین فلاح اللامی را در لیست تحریم خود قرار داد. معاون وزیر خارجه امریکا نیز مدعی شد، این تحریم‌ها به دولت عراق برای تقویت موسسات قانون اساسی خود کمک می‌کند و در توجیه این اقدام کشورش مدعی شد، ایران حاکمیت عراق را نقض می‌کند. این تازه‌ترین دور تحریم‌هایی است که در آن اشخاص حقیقی عراقی یا گروه‌های شبه‌نظامی مردمی هدف فشار‌های واشنگتن قرار می‌گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار