کد خبر: 980656
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال برگزار شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران در ابتدای نشست خبری امروز درباره دستیاران خارجی و نبود ارتباط خوب با دستیاران ایرانی‌اش گفت: در رابطه با دستیاران باز و آشکار پاسخ می‌دهم، در بهترین و حسنه‌ترین روابط با دستیارانم هستم و هیچ مشکلی نیست. همیشه چه در زمان داورزنی، چه داوری و چه ضیایی همیشه بهترین رابطه را با دستیارانم داشته‌ام. دستیاران خارجی هم فردا عازم ایران هستند و به محض اخذ روادید به ایران خواهند آمد.


کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که چرا پس از رقابت‌های جام جهانی حاضر به پاسخگویی نسبت به عملکردش در جمع خبرنگاران نشد و به کشورش بازگشت؟ توضیح داد: این پرسش من نیست، چون درباره کنفرانس خبری فدراسیون تصمیم می‌گیرد، نیازی ندیدند و به محض درخواست من به ایران آمدم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره شانس المپیک شدن والیبالیست‌های ایران گفت: روند آماده سازی برای المپیک جدی و پرفشار است، چون نیاز به آماده سازی مناسب است. در حال حاضر شش لژیونر داریم و باید ۱۴ بازیکن دیگر را از بین بهترین‌ها انتخاب کنیم. ابتدا قرار بود تا ۱۸ دسامبر لیگ ادامه داشته باشد، اما با حضور داورزنی قرار شد زودتر لیگ تعطیل شود که تصمیم خوبی است چرا که هر هفته دو مسابقه برگزار می‌شود و تیم‌ها آماده سازی خوبی نداشتند. مربیان لیگ به هیچ وجه مقصر نیستند، چون زمان آماده سازی نداشتند و بازیکنان غیر آماده در اردو حاضر شده‌اند. در ایران با توپ قدیمی کار می‌کنیم و این فرصت جدیدی برای کار کردن با توپ جدید در اردو‌ها است. در نهایت همه اطلاع دارند چین و استرالیا هنوز لیگ را شروع نکرده‌اند و تمام تمرکز آن‌ها برای انتخابی است. منافع تیم ملی به برگزاری لیگ ارجح است. درباره شانس هم باید بگویم برای المپیکی شدن راهی نیست جز این مسابقات و باید تمام منافع را بسیج کنیم برای رسیدن به هدف.

او درباره نفرات فعلی حاضر در اردو نیز گفت: از ۱۸ بازیکن فعلی ۸ یا ۹ بازیکن انتخاب می‌شوند و بقیه به تیم‌هایشان می‌روند تا خودشان را برای مراحل بعدی آماده کنند. باید بازیکنان را از نظر روحی آماده‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد با هدایت کولاکوویچ ایران نتایج ضعیفی نسبت به دوره‌های اوج خود کسب کرده است، گفت: ما قبلا در لیگ جهانی چهارم شدیم، اما الان پنجم شده‌ایم. ما بعد از برزیل به عنوان تیم دوم راهی فینال شدیم در حالی که شرایط آن زمان مسابقات لیگ جهانی با الآن کاملا متفاوت بود. در سال ۲۰۱۷ تنها مدال ایران در دوره هدایت بنده کسب شد. شاید می‌شد نتایج بهتری‌کسب کرد، اما اگر به عقب برگردم و نگاه کنم، از زمانی که در ایران هستم سعی کرده‌ام به بهترین شکل در مسائل فنی با تیم ملی ایران کار کنم. اگر روزی ببینم مفید نیستم، قطعا از هدایت ایران دست برمی‌دارم.

او در واکنش به این موضوع که برخلاف انتظارات، از او بیشتر به عنوان مربی نتیجه‌گرا یاد می‌شود تا مربی جوان‌گرا، توضیح داد: در واقع جوانگرایی به این معنا نیست که بازیکنان اصلی را کاملا کنار بگذاریم و تنها از جوانان استفاده کنیم. جوانگرایی یعنی از جوانان در کنار باتجربه‌ها استفاده کنیم، در حالی که بیشتر جوانان بازی کنند. در جام‌جهانی سال گذشته به نفراتی، چون توخته، حضرت‌پور و کاظمی بازی دادیم که الان بازیکنان خوبی هستند. امسال نیز در قهرمانی آسیا و جام‌جهانی به یلی، کریمی، مجرد و اسفندیار بازی دادیم که نفرات تاثیرگذاری هستند. این موضوع همچنین نشان داد که ایران ضمن داشتن پتانسیل بالا در والیبال، برای کسب نتیجه فعلا جای کار دارد و باید بیشتر تلاش کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا در ظرفیت سازی برای والیبال ایران اقدامات کافی صورت نگرفته است؟ توضیح داد: لهستان با تیم دوم خود مدال هم گرفت در لیگ ملت‌ها، اما اولویت آن‌ها لیگ ملت‌ها نبود، چون هدفشان مسابقات اروپایی بود و نتیجه هم گرفتند تا حدودی. ما چنین اولویت بندی در لیگ ملت‌ها نداشتیم و من به عنوان سرمربی احساس کردم که ما نمی‌توانیم مانند لهستان پیش برویم. لهستان الان مدافع عنوان قهرمانی در المپیک و امسال هم خودش را تقویت کرده است. لهستان با ۲۰ بازیکن در جام‌جهانی ژاپن حاضر شد در حالی که ما تنها ۱۳ بازیکن را اعزام کردیم. ما در واقع باید امکانات خود را برای طراحی برنامه فراهم کنیم. متاسفانه ما زمان کافی برای معرفی بازیکنان جدید و آماده سازی آن‌ها نداشتیم. با این حال ما سعی کردیم از نفراتی که داریم محافظت کنیم تا از مصدومیت در امان باشند.
کولاکوویچ ادامه داد: در واقع لیگ‌جهانی هم این موضوع را به ما نشان داد که بازیکنان جوان ما می‌توانند در ۱۰ سال آینده بار فنی تیم را بر دوش بکشند. نفراتی، چون مجرد الان جای خود را حتی در تیم اصلی به جای برخی باتجربه‌ها پیدا کرده‌اند و اگر اجازه دهید به همه این نفرات اجازه خواهیم داد تا جای خود را ماند افرادی، چون یلی و مجرد پیدا کنند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار