کد خبر: 980522
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
صدرنشینی استقلال در روز طلسم‌شکنی پرسپولیس
هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر هفته سرخابی‌های پایتخت بود. هفته‌ای که چهارشنبه با برگزاری دو دیدار آغاز شد و عصر پنج‌شنبه در حالی با پیگیری دیگر بازی‌ها به پایان رسید که استقلال بعد از ۱۰۲ هفته صدر جدول را از آن خود کرد و پرسپولیس طلسم ۹ ساله فولادشهر اصفهان را شکست.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: 
صدرنشینی تجربه تازه استراماچونی
آبی‌پوشان که هفته‌هاست با استراماچونی روند خوب و رو به رشدی را دنبال می‌کنند در ادامه موفقیت‌های اخیر، شهرخودرو را هم از سد راه برداشتند و موفق شدند بعد چهار سال از پرسپولیس پیشی بگیرند و بعد از ۱۰۲ هفته صدرنشینی را تجربه کنند. استقلال که هفته‌هاست نمایش قابل قبول داشته، توانسته رقبای خود را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و در بازی با نماینده مشهد با تک‌گل دیاباته که در روز‌های اوج خود است به صدر جدول راه یافت، آن‌هم در شرایطی که آخرین صدرنشینی این تیم در لیگ برتر به هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم و زمان مربیگری پرویز مظلومی برمی‌گشت. اما شلیک دیدنی شیخ آبی‌پوشان روی هد زیبای قائدی که پاس تنها گل این بازی را رقم زد، استقلال را بعد از ۱۳۱۰ روز صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ کرد. موفقیتی که حالا جدی‌تر از هر زمان دیگری شاگردان استراماچونی را در جمع مدعیان قهرمانی قرار داده است. این در حالی است که استقلال هفته‌های اول لیگ را ضعیف شروع کرد و تا رده پانزدهم هم سقوط کرد، اما در ادامه طی ۷ هفته توانست با برد‌های متوالی که به دست آورد به صدر جدول برسد.

مرد ایتالیایی نیمکت استقلال که این روز‌ها بازی‌های دیدنی از شاگردانش، به‌خصوص قائدی و دیاباته می‌گیرد بعد از کسب هفتمین برد این فصل تأکید کرد که دلیل موفقیت‌های تیمش تقویت ذهنیت برد در تک‌تک آنهاست: «شروع بدی داشتیم که می‌توانست باعث کاهش اعتماد به نفس تیم شود، اما توانستم ذهنیت برد را در شاگردانم تقویت کنم. ما هفت امتیاز را در وقت‌های اضافه از دست دادیم، اما حالا داریم مزد زحمات و تلاش‌های خود را می‌گیریم، هرچند که کار ما با صعود به صدر تمام نشده است.»

طلسم‌شکنی بعد از ۹ سال
اما این تنها استقلال نبود که هفته سیزدهم را در بهترین شرایط به پایان برد. سرخپوشان پایتخت نیز موفق به شکستن طلسم فولادشهر شدند و با پیروزی برابر ذوب‌آهن، فاصله خود را با صدر جدول کم کردند.

پرسپولیس بعد از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان به فکر ایجاد تغییرات در کادر فنی افتاد، به طوری که کالدرون اولتیماتوم جدی از مدیرعامل باشگاه دریافت کرد. اما بعد از جلسه تهدیدآمیز انصاریفرد با سرمربی آرژانتینی ورق به سود سرخپوشان برگشت و این تیم بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و نتایج قابل قبولی گرفت که گل سرسبد آن‌ها بازی با ذوب‌آهن و برتری ۳ بر صفر برابر حریفی بود که پرسپولیس طی ۹ سال گذشته و حتی در دوران طلایی برانکو نیز موفق به پیروزی برابر آن نشده بود.

پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن به همان تیمی تبدیل شده بود که هواداران این تیم خواهان آن بودند. حضور سیدجلال در کنار شجاع خلیل‌زاده، ترکیب طلایی که خط دفاع این تیم را در زمان برانکو بیمه کرده بود از یک‌سو و استفاده درست از بشار رسن از سوی دیگر باعث شده بود تا سرخپوشان عملکرد قابل قبولی را برابر ذوبی‌ها از خود به نمایش بگذارند که از جمله آن می‌توان به گلزنی علیپور اشاره کرد.

اما بدون تردید برترین بازیکن پرسپولیس در بازی با شاگردان منصوریان مهدی ترابی بود که دو مرتبه دروازه حریف را باز کرد. بعد از این پیروزی مقتدرانه، کالدرون تأکید کرد که ذوب‌آهن تیم بسیاری خوبی بود، اما کیفیت پرسپولیس آن‌ها را به دردسر انداخت و این برد را حق شاگردانش خواند.

تراکتور ناکام هفته سیزدهم
در دیگر بازی‌های عصر پنج‌شنبه، تراکتور با تساوی بدون گل برابر شاهین بوشهر فاصله خود را با صدر جدول بیشتر کرد. دنیزلی که بدون شک ناکام این هفته‌هاست، مدعی شد که بوشهری‌ها برای فوتبال بازی کردن نیامده بودند، به همین دلیل شاگردانش موفق به کسب سه امتیاز بازی نشدند. سپاهان هم البته به سود حریفان بازی کرد و با تساوی بدون گل برابر نساجی، دو امتیاز باارزش را از دست داد. نفت آبادان هم در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود در دیداری خانگی پیکان را با حساب ۳ بر ۲ شکست دادند. دیدار نفت مسجدسلیمان با گل‌گهر در سیرجان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار