کد خبر: 980271
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: امسال در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت بیش از 12 هزار شغل ایجاد شده و تا پایان سال به 18 هزار شغل می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست با معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن اظهار داشت: آمایش سرزمینی و سند جامع توسعه‌ای استان اردبیل با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم منطقه‌ای و  متناسب با ظرفیت‌های موجود تدوین شده است.

وی افزود: براساس ظرفیت‌های  موجود در شهرستان‌های استان اردبیل سند جامع توسعه‌ای در بخش‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و خدماتی برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

بهنامجو با بیان اینکه به فرمانداری‌ها بر طبق برش شهرستانی برنامه داده‌ایم گفت: پروژه‌ها و طرح‌هایی که  در استان اردبیل اجرا می‌شود باید خروجی اشتغال مولد داشته و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برنامه ریزی می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: در سال 96برای سال 97 قول ایجاد 20 هزار شغل را در استان داده بودیم که بنا به دلایل افزایش نرخ ارز و شرایط اقتصادی بیش از 18هزار شغل در بخش های مختلف راست آزمایی شد که در بخش صنعت بیش از 86 درصد محقق شد.

وی برنامه ریزی برای  سال 98 را متفاوت از سال گذشته برشمرد و افزود: در سال 98 علیرغم اینکه ایجاد شغل پایدار با برش شهرستانی جزو اولویت‌های اصلی ما بود تا بحال بیش از 12 هزار شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد شده است و تا پایان سال به 18 هزار شغل می‌رسد.

بهنامجو تصریح کرد: طرح‌های بزرگی که در حال اجراست و سرمایه‌گذاران برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌اند در صورت تکمیل پروژه ها 30 هزار شغل که در بخش صنعت بالای15 هزار شغل در سال 99 در استان اردبیل ایجاد می‌شود.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: چند پتانسیلی که در حال تحقق است ایجاد منطقه آزاد تجاری در صورت تایید شورای نگهبان یک پتانسیل بزرگی است  و با معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در راستای ایجاد شهرک صنعتی مشترک در شمال استان جلساتی برگزار شده است و طی توافقی عملیات اجرایی این پروژه برگ آغاز می شود.

 بهنامجو ادامه داد: بر اساس مجوزهای صادر شده ایجاد شهرکهای خصوصی صنعتی و نواحی صنعتی در شهرهای کوچک صادر شده و در بیشتر شهرستان ها طرح های خوبی با اشتغال زایی مناسب آغاز شده و در سال های آتی نیجه ان را خواهیم دید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر