کد خبر: 980027
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
مدیر کل بهزیستی استان خبرداد:
‌مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 80 واحد مسکن مددجویی بهزیستی در استان در حال ساخت است.

سعید فریور اظهار داشت: سهم استان از مسکن مدد جویان بهزیستی 1055 واحد است که تا کنون تنها 80 واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه تعداد معلولان در آذربایجان غربی 54 هزار و 313 نفر است، تصریح کرد: از این تعداد معلول نزدیک به 2800 نفر جویای کارت شناسایی شده اند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری تعداد 353 نفر از معلولان استان تسهیلات خود اشتغالی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه معلولان کمبود امکانات درمانی و بالا بودن هزینه های درمان است، خاطر نشان کرد: بهزیستی استان در سال جاری اقداماتی از جمله تخفیف هزینه های توانبخشی، پیگیری تامین هزینه های درمان و صدور دفترچه های بیمه حمایتی به تعداد 20 هزار نفربرای کل استان را برای رفع مشکلات این قشر ‌جامعه انجام داده است.

فریور باتاکید بر اینکه در سال گذشته 178میلیون تومان هزینه درمان و 276 میلیون تومان هزینه توانبخشی به معلولان استان تخصیص یافته است، یادآور شد: در سال جاری برای 349 نفر از معلولان سهم بیمه کار فرمایی و خویش فرمایی،27 نفر از معلولان جبران کارایی و 2نفر نیز از سهمیه 3درصدی معلولان برخوردار شده اند.

وی در ادامه به نامناسب بودن فضای شهری برای استفاده معلولین اشاره کرد و گفت: دسترسی نداشتن به اماکن و امکانات عمومی،مناسب سازی پیاده روها، فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی برای سهولت در تردد معلولین از دیگر دغدغه های این قشر جامعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر