کد خبر: 978709
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:مدیریت نخبگان در جامعه بسیار مهم است، چرا که نخبگان در یک مجموعه به هم پیوسته باعث رشد و پیشرفت هستند و شکل‌گیری جریان نخبگی در ایران موضوعی است که آمریکایی‌ها از آن هراس دارند.

 احمد وحیدی  در همایش «نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» با تحلیل و ارزیابی نقش نخبگان در جامعه اظهار کرد: باید مدیریت نخبگان در جامعه حاکم شود، چرا که نخبگان  تعیین‌کننده‌ مسیرهای مهمی در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فناوری، فرهنگ و ادب و هنر جامعه است در این راستا مدیریت نخبه‌ها باید مدیریت شبکه‌ای باشد.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در این زمینه مدیریت صحیح نخبگان است و مدیریت صحیح نیز با شناسایی و پرورش نخبگان و قراردادن نخبه‌ها در یک مجموعه به هم پیوسته امکان‌پذیر است، باید نقش نخبگان را به‌صورت جدی در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگ و ادب، ورزش، علم و فناوری و .... در جامعه تحلیل و بازنشر کنیم.

رئیس دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه هر چقدر اهمیت نخبگان در کشور بیشتر شود باعث ایجاد جریان در کشور بوده و تغییر و تحولات مهمی را در پی دارد، خاطرنشان ساخت: مدیریت نخبگی و نخبه‌پروری را باید به‌طور دقیق‌تری دنبال کنیم و اجازه ندهیم شلوغی‌هایی که توسط برخی در کشور ایجاد می‌شود،  جریان نخبگی را تحت‌تاثیر قرار دهد، آمریکایی‌ها از جریان نخبگی می‌ترسند که اگر به این ساز و کار مجهز شویم دیگر هیچ راهی برای آنها وجود نخواهد داشت.

وحیدی، وجود نخبگان را جامعه باعث عزتمندی ذکر کرد و ادامه داد: اگر در جامعه امروز به‌دنبال استقلال و عزت هستیم، باید نخبگان کشور در صدد باشند و اگر امروز بعد از 40 سال مستقل‌ترین کشور در دنیا هستیم به‌خاطر آن نخبه بزرگ حضرت امام خمینی (ره) است، صاحب آن درک عمیق و خیر کثیر که باعث آبرو و عزتمندی ما در جهان شده است.

وی ادامه داد:حضرت امام (ره) به پیروی از آموزه‌های اسلامی، ما را در قله‌ بلند و عزت‌مندانه‌ای قرار داد تا از درون خود به دنیا بپردازیم و تمدن خود را بسازیم، زمانی که در رابطه با پیشرفت سخن می‌گوییم، پیشرفتی هدف‌دار و دینی است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی  حرکت در مسیر الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و اضافه کرد: اگر ما نتوانیم الگوی خود را بنویسیم و براساس آن حرکت کنیم، قطعا در بین الگوهای دیگران که برآمده از مکتب مادی غرب است، ذوب  شده  و هیچ راه نجاتی پیدا نخواهیم کرد. بنابراین، باید براساس الگوی پیشرفت اسلامی حرکت کنیم برخی انسان‌ها و جوامع غربی از این حیث بسیار فقیرند و به نوعی اندیشمندان آنها دچار سردرگمی بزرگی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر