کد خبر: 977548
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اتاق بازرگانی آلمان در چین اعلام کرد تقریباً یک چهارم شرکت‌های آلمانی که در چین فعالیت می‌کنند، قصد دارند تمام کسب و کار خود یا بخشی از آن را از این کشور آسیایی بیرون ببرند.
به گزارش داچ ول، اتاق بازرگانی آلمان در چین اعلام کرد بررسی سالانه ۵۲۶ شرکت در چین نشان داد که ۲۳ درصد آن‌ها از قبل تصمیم بیرون بردن ظرفیت تولید خود را از چین گرفته‌اند یا در حال بررسی آن هستند. یک سوم این شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند کلاً از چین خارج شوند. سایر شرکت‌ها می‌گویند بخشی از کسب و کار و تولید خود را به خارج از چین و بیشتر به کشور‌های آسیایی که هزینه پایین‌تری دارند، منتقل می‌کنند. با تصمیم چین برای متعادل کردن دوباره اقتصادش و تغییر آن از یک مدل صادراتی و سرمایه‌گذاری به یک مدل خدماتی و مصرفی، هزینه‌های فعالیت در این کشور افزایش یافته است.
از ۱۰۴ شرکتی که تصمیم به ترک این کشور گرفته‌اند یا در حال بررسی این موضوع هستند، ۷۱ درصد افزایش هزینه‌های تولید را دلیل خروجشان بیان کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق همچنین یک دورنمای تجاری تاریک را می‌بینند و بدبینی خود را به کند شدن اقتصاد چین و ادامه درگیری‌های تجاری بین پکن و واشنگتن نسبت می‌دهند. جنگ تجاری امریکا و چین، مستقیم یا غیر‌مستقیم بر ۸۳ درصد از این شرکت‌ها تأثیر گذاشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار