کد خبر: 976863
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
مرد فریبکار که با همدستی یکی از دوستانش با ایجاد تصادف ساختگی از رانندگان اخاذی می‌کرد به همراه همدستش بازداشت شد. متهم با نشان دادن خالکوبی دستش که نوشته بود: «من از مرگ نمی‌ترسم.» شاکیان را مجبور به دادن پول می‌کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به جریان این پرونده از چندی قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه علیه دو متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات مأموران پلیس‌راه منطقه حسن‌آباد در این باره نشان داده‌بود که همه تصادف‌های ایجاد شده ساختگی است و متهمان به این شیوه از رانندگان اخاذی کرده‌اند.

یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود گفت: من با خودروی خودم در حال عبور از میدان حسن‌آباد بودم که متوجه شدم یک خودروی پرشیا که جلوی خودروی من حرکت می‌کند به نحوی در حال حرکت است که ایجاد حادثه کند. سرانجام هم من با آن خودرو تصادف کردم. وقتی از ماشینم پیاده شدم راننده آن خودرو و سرنشین آن هم پیاده شدند. متوجه شدم که عقب خودروی پرشیا از قبل در سانحه‌ای دیگر به شدت دچار خسارت شده‌است، اما راننده آن خودرو اصرار داشت که من به خودروی او خسارت زده‌ام و باید هزینه‌اش را همان‌جا به او پرداخت کنم، اما من که اطمینان داشتم با سرعت آرامی با آن خودرو برخورد کردم، امکان ایجاد چنان خسارتی وجود نداشت، بنابراین اصرار کردم که پلیس در محل حاضر شود. راننده آن خودرو، اما با نشان دادن خالکوبی روی دستش که نوشته شده بود «من از مرگ نمی‌ترسم» من را تهدید کرد. راننده و مرد همراهش همچنین گفتند که برای کاری از تهران به حسن‌آباد آمده و باید زودتر به کارشان برسند. به هر حال من از ترس آن دو نفر مجبور شدم یک‌میلیون تومان به آن‌ها بدهم که حالا شکایت دارم.

بررسی شکایت‌های بیشتر هم حکایت از این داشت که دو متهم به همین شیوه در حال کلاهبرداری و اخاذی از رانندگان عبوری هستند و مبالغی از ۵۰۰ تا یک‌میلیون‌تومان از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

در حالی که هر روز بر تعداد شکایت‌ها اضافه می‌شد کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه راننده را در حسن‌آباد شناسایی و او را بازداشت کنند.

متهم در بازجویی‌ها گفت که او فقط در نقش راننده حضور داشته و کلاهبردار اصلی همدست اوست که پول‌ها را هم به حساب او واریز می‌کرده است. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت همدست او در حسین‌آباد شهرری شناسایی و بازداشت شد. دو متهم در بازجویی‌ها به ۳۰‌فقره زورگیری به این شیوه اعتراف کردند. آن‌ها گفتند با پرسه در تقاطع یا میادین حسن‌آباد به نحوی رانندگی می‌کردند که خودرو‌های عبوری با خودروی آن‌ها که قبلاً دچار خسارت شده‌بود، تصادف کند. بعد از آن با ادعای اینکه آن‌ها مقصر هستند از رانندگان اخاذی کرده و به دنبال سوژه‌ای تازه می‌رفتند. سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی پایتخت از انتشار تصور بدون پوشش متهم اصلی خبر داد و گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران در جریان است. وی گفت: کسانی موفق به شناسایی چهره متهم شده‌اند می‌توانند برای پیگیری پرونده به این پایگاه در شهرری، میدان هادی‌ساعی، خیابان آستانه، پایگاه نهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار