کد خبر: 976004
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
بسیاری از دانش آموزان رشته تجربی به پرستاری علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در این رشته پرطرفدار دانشگاهی ادامه تحصیل دهند. حال با توجه به سخت بودن قبولی این رشته در کنکور سراسری، بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که آیا رشته پرستاری بدون کنکور پذیرش دارد یا خیر؟ امکان ادامه تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در کنکور سراسری وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی به پذیرش متقاضیان رشته پرستاری بدون کنکور اقدام می‌کنند. به منظور آشنایی بیشتر با شرایط پذیرش در مقاطع مختلف این رشته بدون شرکت در کنکور با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.
 
تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور
پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور چگونه می‌باشد؟

رشته پرستاری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی به شمار می‌آید که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند تهران و کیش در صورت داشتن ظرفیت به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور اقدام می‌کنند. پذیرش دانشجو برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور براساس ضوابط و شرایطی صورت می‌پذیرد که دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی متقاضی و به صورت نیمه متمرکز به پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند.

حال در سال‌های گذشته با افزایش تقاضای داوطلبان برای تحصیل در رشته‌های مختلف پیراپزشکی از قبیل پرستاری و مامایی، بسیاری از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و برخی از دانشگاه‌های دولتی به پذیرش متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط خاص و مدارک مختلف اقدام کرده اند.

مدارک لازم جهت جذب داوطلب مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته پرستاری بدون کنکور

اگر به دنبال ادامه تحصیل در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور هستید باید مدارک لازم جهت پذیرش را به دانشگاه‌های جذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه دهید. به طور کلی مدارک لازم جهت گرفتن پذیرش رشته پرستاری بدون شرکت در کنکور سراسری شامل موارد زیر می‌باشد:

• ارائه مدارک کامل متقاضی اخذ پذیرش رشته پرستاری
• ارائه کامل سوابق تحصیلی و عملی متقاضی
• ارائه گواهی عدم مشکلات جسمی، روحی و روانی متقاضی
• انتخاب به عنوان استعداد درخشان براساس رتبه بندی افراد از طریق مرکز سنجش وزارت بهداشت برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری
• پرداخت شهریه دانشگاه برای شرکت در دوره تحصیلی
• مراجعه برای مصاحبه در کمیته پذیرش دانشگاه پس از دریافت تاییدیه سوابق تحصیلی

نحوه ثبت نام رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور

اگر قصد ادامه تحصیلی در یکی از رشته‌های پیراپزشکی مانند مامایی و پرستاری بدون کنکور را دارید، باید بدانید که نحوه ثبت نام در دانشگاه‌هایی که بستر مناسب به منظور پذیرش بدون کنکور را فراهم کرده اند با نحوه ثبت نام در کنکور کمی متفاوت می‌باشد. به طور کلی پس از ثبت درخواست و گذراندن مراحل ثبت نام و ارائه مدارک مربوطه، شرایط و سوابق تحصیلی متقاضی توسط سازمان سنجش بررسی خواهد شد و در صورت دریافت تاییدیه به مرحله بعدی یعنی دعوت برای مصاحبه می‌رسید. درجه‌های پرستاری نیز متفاوت است و در دنیا شامل ۱۰ رده مختلف می‌شود که اطلاعات بیشتر را می‌توانید در این لینک ببینید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چگونگی ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور و زمان آن و دانشگاه‌هایی که دانشجو رشته پرستاری بدون شرکت در کنکور را پذیرش می‌کنند، بهتر است از مشاوران متخصص و با تجربه مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

شهریه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور

یکی از مهمترین معیار‌های داوطلبان ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور مانند پرستاری و مامایی، شهریه تحصیل در دانشگاه می‌باشد. هزینه تحصیل و شهریه رشته‌های علوم تجربی در دانشگاه برای رشته‌های بدون کنکور به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی شهریه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌های مختلفی که براساس سوابق تحصیلی به جذب دانشجو اقدام می‌کنند، متفاوت می‌باشد؛ بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های پیراپزشکی، چون پرستاری بدون کنکور را دارید، توصیه می‌کنیم از مشاوران متخصص در این زمینه مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار