کد خبر: 975973
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وزش باد شدید در پایتخت طی امروز (۱۲ آبان) گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.
سرويس جامعه جوان آنلاين: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۱۲ آبان) با برقراری جو آرام شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود.

به‌تدریج با افزایش ناپایداری روزانه و افزایش سرعت باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. هرچند وزش باد شدید در برخی مناطق، گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

کاهش سرعت باد همراه با رشد ابر در ساعات بعد ازظهر امروز و افزایش حجم ترافیک، غلظت آلاینده‌ها را افزایش می‌دهد و در اواخر وقت در پاره‌ای از مناطق وضعیت ناسالم کیفیت هوا برقرار می‌شود.

با انباشت آلاینده‌ها به دلیل تداوم شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۱۳ آبان) و با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق، کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با رشد ابر و احتمال بارش‌های پراکنده تا بعد ازظهر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و در ساعات پایانی فردا (۱۳ آبان) کاهش میزان ناپایداری جوی همزمان با ازدیاد حجم ترافیک، سبب تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در برخی از مناطق پرتردد می‌شود و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۷ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۳ همچنان در شرایط سالم است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار