کد خبر: 974626
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خبرداد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس تا پایان سال آینده به مدارس استان البرز اضافه می شود.

علی درویش پور، در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به نگاه استاندار البرز به آموزش و پرورش و دانشگاه ها به عنوان رکن اساسی توسعه پایدار گفت: در جلسه شورای معاونین هم بر پیگیری موضوعات آموزش و پرورش به صورت جدی و با تلاش مضاعف تأکید می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان کرد: به دنبال دستور استاندار، یکی از دغدغه های مهم شهروندان که تأمین امنیت و آرامش فرزندانشان از منزل تا مدرسه است در کارگروه استانی ماده 18 پیگیری شد و برنامه ریزی های لازم نیز در این زمینه صورت می گیرد؛ این موضوع امسال نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب تری داشت.

وی اعلام کرد: سرانه آموزشی استان البرز در حال حاضر حدود 3.80 مترمربع به ازای هر دانش آموز بوده و این در حالی است که میانگین کشوری حدود 5.18 مترمربع و استاندارد جهانی حدود 8.23 مترمربع بوده و این آمار نشان می دهد البرز نسبت به میانگین کشوری عقب است.

درویش پور افزود: سالانه بالغ بر 12 هزار نفر بر جمعیت دانش آموزی استان البرز افزوده می شود و با فرض 30 دانش آموز در هر کلاس سالانه به 400 کلاس درسی جدید نیاز است؛ در این راستا استاندار البرز برای حل مشکلات این استان دستور جدی داد و پیگیری آن ها در دستورکار قرار گرفت.

وی اذعان کرد: اعتبارات حوزه آموزشی البرز از منابع ملی و استانی در سال 96، 27 میلیارد و 500 میلیون تومان بود و در سال جاری این اعتبارات تا به این لحظه به 86 میلیارد تومان رسیده یعنی منابع مالی آموزش و پرورش البرز سه برابر افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اظهار کرد: استاندار البرز دستور داد به منظور جبران کسری سرانه های آموزشی استان، بالغ بر 80 پروژه حوزه آموزشی که از سال های گذشته آغاز شده اما نیمه تمام رها شده بود با تلاش جهادی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی طی سال های 98 و 99 به بهره برداری برسد و همچنین تا پایان سال آینده با امکان سنجی های صورت گرفته یک هزار و 600 کلاس درس به استان البرز اضافه می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار