کد خبر: 973957
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار تهران نسبت به هفته گذشته اندکی کاهش داشت.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قیمت محصولات پروتئینی مانند مرغ و گوشت در بازار تهران تا حدودی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافت.

در روز‌های گذشته قیمت مرغ به شدت افزایش یافت و خریدارانی که تا چند وقت پیش از گرانی قیمت گوشت گله داشتند حالا از گرانی مرغ نیز گله می‌کردند. تفاوت در این است که ایران در مورد گوشت واردکننده هستیم و سالانه ۱۵۰ هزار تن وارد می‌کنیم، اما در مورد مرغ نه تنها خودکفا هستیم بلکه صادرات هم داریم بنابراین انتظار مردم این است که گوشت مرغ را با نرخ مناسب‌تری خریداری کنند و کمبود گوشت قرمز در سفره را با گوشت سفید جبران کنند.

کاهش قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران

این گزارش از بازار تهران حاکی است قیمت هر کیلو مرغ در بازار تهران به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده این در حالی است که در هفته‌های گذشته تا ۱۵ هزار تومان هم بالا رفته بود.

قیمت سایر قسمت‌های مرغ نیز به این شرح است: هر کیلو ران مرغ ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه کبابی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، فیله مرغ ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کمر مرغ ۱۸ هزار تومان، کتف و بال ۱۴ هزار تومان و گردن مرغ ۴۵۰۰ تومان و ساق مرغ ۲۲ هزار تومان، دل مرغ ۷ هزار تومان، پای مرغ ۵۵۰۰ تومان، سنگدان مرغ ۵۵۰۰ تومان و جگر مرغ ۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

کاهش ۳ هزار تومانی قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته

قیمت گوشت قرمز هم نسبت به هفته گذشته در هر کیلو ۳ هزار تومان کاهش داشته است، قیمت هر کیلو ران و دست گوشت گوساله ۸۰ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله ۷۵ هزار تومان و چرخ‌کرده گوساله ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رود. گوشت منجمد هم ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است.

ماهی تیلاپیا ۵۳ هزار تومان

قیمت انواع ماهی در بازار تقریباً ثابت بوده، اما ماهی تیلاپیا که در هفته‌های گذشته کیلویی ۵۷ هزار تومان عرضه می‌شد اکنون به ۵۳ هزار تومان کاهش یافته است. ایران به رغم داشتن دریا در شمال و جنوب و دارا بودن انواع استخر‌های تولید پرورش ماهی در کشور سرانه مصرف پایینی در مقایسه با کشور‌های اروپایی دارد.

به گفته معاون سازمان شیلات ایران، مصرف سرانه ماهی در دنیا ۲۰ کیلوگرم بوده در حالی‌که در ایران ۱۰.۶ کیلوگرم است.

هر کیلو ماهی آزاد قزل‌آلا در بازار تهران ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار