کد خبر: 973371
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ شعبه‌ای از «سامانه رسیدگی به اموال مسئولان» ظرف سه هفته آینده در مجلس مستقر می‌شود تا نمایندگان اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنند.
به گزارش میزان، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی پیرو موضوع اعلام آمادگی نمایندگان مجلس برای ثبت نام در «سامانه رسیدگی به اموال مسئولان»، در جمع خبرنگاران، گفت: طبق تصمیم هیئت رئیسه، شعبه‌ای از این سامانه ظرف سه هفته آینده در مجلس مستقر می‌شود تا نمایندگان اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنند. وی تصریح کرد: نمایندگان در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند تا این سامانه در مجلس مستقر شود. هیئت رئیسه مجلس در این رابطه پیشقدم خواهد بود. البته اطلاعات مالی همه مسئولان نظام با توجه به شرایط امنیتی و طبق قانون محرمانه است، اما نمایندگان داوطلب می‌توانند اموال خود را به مردم اعلام کنند که بنده در این زمینه پیشقدم خواهم شد.
عباسی تأکید کرد: قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان و مقامات به صراحت محرمانگی اطلاعات مالی همه افراد مشمول را بیان کرده است. هیچ نماینده‌ای نیز مخالف ثبت اموال خود نیست، اما در مورد کم و کیف نحوه ثبت اموال به صورت کتبی یا الکترونیکی اظهاراتی بیان شده است. سخنگوی هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی در نشست سران قوا درباره ساز وکار ثبت اموال و دارایی‌ها صحبت کردند و معاون ایشان در نشست هیئت رئیسه به موضوع راه‌اندازی سامانه در مجلس ظرف سه هفته آینده پرداختند، به نظر نحوه اطلاع‌رسانی این خبر در روز‌های اخیر به درستی انجام نگرفته است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: اصل این قانون بر شفاف‌سازی اموال و تطبیق دارایی‌ها از زمان شروع تا پایان خدمت مقامات و مسئولان است و محرمانگی اطلاعات مالی براساس قانون و مربوط به تمامی مسئولان بوده، اما درباره ساز وکار ثبت الکترونیکی اموال صحبت‌هایی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار