کد خبر: 971086
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷
سارق سابقه‌دار که سوار بر خودروی پژو مشکی رنگ با تهدید اسلحه از رهگذران سرقت می‌کرد بار دیگر بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ساعت ۲۳ شامگاه پنج‌شنبه ۲۸‌شهریور‌ماه زنی به مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ خبر داد که سارقی مسلح در خیابان ملاصدرا به او و شوهرش حمله کرده‌است. لحظاتی بعد از برقراری تماس بود که مأموران کلانتری‌۱۴۵ ونک در محل حاضر شدند و شروع به تحقیق کردند. بعد از تأیید خبر تیمی از کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران، در محل حاضر شدند و تحقیقات در این باره به جریان افتاد. زن جوان که ماجرا را به پلیس خبر داده‌بود، اولین کسی بود که در این باره مورد تحقیق قرار گرفت.

او توضیح داد: من و شوهرم لحظاتی قبل از خودروی سوزکی‌مان پیاده شدیم. همان لحظه مردی حدوداً ۳۰‌ساله را مقابل خودم دیدم. آن مرد ناگهان اسلحه کشید و قصد سرقت کیفم را داشت که شوهرم خودش را به من رساند و کیف را از دستم درآورد و داخل ماشین انداخت. سارق مسلح، اما عصبانی شد و شوهرم را تهدید کرد. او سپس گلوله‌ای به سمت شوهرم شلیک کرد که به سمت راست سینه‌اش برخورد کرد و زخمی شد. همزمان مرد مسلح به سمت یک خودروی پژو‌۴۰۵ مشکی رنگ دوید و سوار خودرو شد و از محل دور شد. من هم که به شدت ترسیده بودم پلیس را از ماجرا با خبر کردم.

گزارش سرقت مشابه
همزمان با انتقال مرد زخمی به بیمارستان تحقیقات کارآگاهان پلیس برای شناسایی و بازداشت سارق مسلح به جریان افتاد. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه چند ساعت بعد حادثه مشابهی به پلیس گزارش شد. محل حادثه این بار خیابانی حوالی سیدخندان بود. وقتی کارآگاهان پلیس در محل حاضر و متوجه شدند که سوژه پرونده این بار هم زنی جوان است. او در توضیح حادثه به پلیس گفت: لحظاتی قبل که از خودروی پژو‌۲۰۶ خودم پیاده شدم ناگهان مردی مسلح را مقابل خودم دیدم. او اسلحه کشید و از من خواست که کیفم را به او بدهم. من، اما مقاومت کردم و گفتم که حاضر به این کار نیستم. مرد مسلح، اما یک تیر هوایی شلیک کرد که من ترسیدم و کیفم‌را‌که حاوی ۱۵‌میلیون تومان بود به او دادم که پس از آن متهم سوار یک خودروی پژو‌۴۰۵ مشکی رنگ شد و از محل فرار کرد. من هم با پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتم.

شناسایی دزد مشکی‌سوار
در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته تصویر متهم و خودروی او را به دست آوردند و در اختیار گشت‌های پلیس قرار دادند. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه مأموران کلانتری‌۱۲۶ تهرانپارس هنگام گشت‌زنی در بزرگراه شهید باقری به یک خودروی پژو مشکی رنگ مظنون و بعد از بررسی پلاک خودرو متوجه شدند که پلاک مدتی قبل اعلام سرقت شده است. مأموران احتمال دادند که راننده آن، همان سارق تحت تعقیب باشد بنابراین به راننده فرمان ایست دادند. راننده، اما بدون توجه به فرمان پلیس با فشار روی پدال گاز از محل متواری شد تا اینکه پس از نیم‌ساعت تعقیب و گریز خودروی متهم با گاردریل کنار بزرگراه تصادف کرد و متوقف شد. وقتی مأموران پلیس خود را به خودروی متهم رساندند، او موفق به فرار از محل شده بود. مأموران در بازرسی از داخل خودرو اسلحه کلت کمری به همراه خشاب و هفت‌فشنگ جنگی و دو‌عدد پوکه، چاقو، مقداری از اموال سرقت شده کشف کردند. مأموران پلیس بعد از باز کردن پلاک سرقتی موفق شدند پلاک اصلی خودرو را به دست آوردند و مالک خودرو را که مردی ۳۱ ساله به نام رامین بود، شناسایی کنند.

بازداشت و اعتراف
مأموران پلیس سرانجام مخفیگاه رامین را در محدوده گلشهر کرج شناسایی و ۲۷‌شهریور او را بازداشت کردند. متهم در اولین بازجویی‌ها به سرقت‌های مسلحانه اعتراف کرد و از سوی شاکیان هم شناسایی شد. بررسی سوابق رامین نشان داد که او از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده است. همچنین مشخص شدکه او به اتهام سرقت از سوی مأموران پلیس زنجان تحت تعقیب قرار داشت.

متهم در بازجویی‌ها توضیح داد: من قبلاً به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بودم. پنج ماه قبل و بعد از رهایی از زندان تصمیم گرفتم به شکل مسلحانه سرقت کنم. برای این کار راهی یکی از شهر‌های غربی شدم و اسلحه‌ای به مبلغ ۲ میلیون تومان خریدم. بعد از آن با تهدید اسلحه شروع به سرقت از رانندگان و رهگذران کردم و در مدت پنج‌ماه بیش از ۳۰‌سرقت مرتکب شدم تا اینکه دوباره گرفتار پلیس شدم. متهم گفت: اموال سرقت شده را به مردی به نام فرهاد می‌فروختم و پول آن را هم صرف خرید مواد مخدر می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار