کد خبر: 970976
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
با حضور جمعی از فعالان حوزه صادرات برگزار شد
دومین نشست تخصصی صادرات با محوریت کالای ایرانی برند جهانی توسط شرکت نام آوران بام سبز در هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از فعالان حوزه صادرات و تولید کنندگان خراسان رضوی برگزار شد به بررسی چالشهای حوزه صادرات و رفع و راهکارهای آن طی چهار ساعت پرداخته شد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت خراسان رضوی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه صادرات و اعمال تحریمها خاطرنشان کرد: باید با ارایه راهکار خوب و مناسب توسط فعالان حوزه صادرات موانع و مشکلات در قوانین صادرات را حل کنیم و راه حلهای منطقی پیدا کنیم

امیر فخریان با بیان اینکه میخواهیم ۱۵ رایزن بازرگانی در روسیه فعال کنیم عنوان کرد:بیشتر صادرات توسط خود تولید کنندگان صورت میگیرد و این مشکلات توسط خود تولیدکنندگان از سر راه برداشته خواهد شد

فخریان یادآور شد:تولید کننده باید تفکر بازار گرا داشته باشد و تولیدش براساس نیاز بازار باشد نه اینکه اول محصولش را تولید کند بعد به فکر فروشش باشد .

ریاست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت ادامه داد:در کشورهای پیشرفته سیستم صادرات بر مبنای سیستم محصول گرا منسوخ شده و تولید کننده براساس مطالعات بازار محصولی را تولید میکند.

وی با اشاره به اینکه در صنعت پوشاک مزیت قیمتی داریم و میتوانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم عنوان کرد:باید بازار هدف را دقیق شناسایی کنیم و در حوزه برندسازی ورود پیدا کنیم .

 

میخواهیم صادراتمان را به رخ بکشیم

 

نام آوران بام سبز به عنوان یک شرکت تسهیل گر در حوزه صادرات، معین تولید کنندگان استان خراسان رضوی است و در نظر دارد هفدهم و نوزدهم مهرماه ۹۸ نمایشگاهی در قالب ۶۰ غرفه در هتل همای شماره یک برگزار کند.

مدیرعامل این شرکت گفت:میخواهیم با دعوت از کشورهای منطقه به استان توان صادراتی خود را به رخ بکشیم.

 

رضا جلالی خاطرنشان کرد:در این نمایشگاه از ۶۰ تاجر خارجی از کشورهای قزاقستان،ازبکستان، عمان، روسیه، عراق، افغانستان و سوریه باهدف آشنایی و ارتباط با تولید کنندگان، سرمایه گذاری و ایجاد بازارهای جدید بین المللی دعوت می شود.

 

وی ادامه داد: وجه تمایز این نمایشگاه این است که برای تولید کنندگان شبکه فروش ایجاد میکند و تولید کنندگان میتوانند در قالب این شبکه مشتریان خود را به مدت طولانی حفظ کنند.

 

جلالی عنوان کرد: میخواهیم در حوزه تولید و فروش، اعتبارسازی، ارتباط سازی و برندسازی در کشورهای منطقه کمکی به تولید کننده شود.

 

مدیرعامل شرکت نام آوران بام سبز خاطرنشان کرد: نمایشگاه این شرکت با حضور در بازارهای منطقه و مذاکرات تخصصی،نیازهای تولید کنندگان را پیدا میکند و خواسته تاجر را برآورده میکند.

 

وی با بیان اینکه غالب تولیدکنندگان سواد تجاری ندارند گفت:تولید کننده باید خود را با شرایط موجود تطبیق دهد تا موفق باشد و صادرات در شرایط کنونی هدف اول آن نمیتوان توسعه بازار باشد بلکه باید تثبیت بازار باشد

 

صادرات در استان رو به افزایش است

                          

دبیر کل خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان دضوی گفت : باتوجه به سفارشاتی که در حوزه صادرات داریم ۳۵ درصد ارز تخصیص داده میشود وبانک مرکزی عملا جلوی ثبت سفارش را گرفته و ارزی تخصیص نمیدهد اما خوشبختانه امسال ۳۰۰هزار دلار که سرانه صادراتمان بود محقق شد و امیدواریم تا پایان سال از این مرز عبور کنیم.

 

دکتر فیروز ابراهیمی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده یک بار سنگینی بر دوش تولید کننده است  افزود:حوزه صادرات وتجارت یک حوزه تخصصی است و تنها جایی که دولت گریبانگیر آن میباشد تولید کننده است.

ابراهیمی عنوان کرد:در حوزه صادرات نمیتوان جزیره ای رفتار کرد و باید مقوله اقتصاد خصوصا صادرات را از دولت جدا کرد و باید برای حل مشکلات اقتصادی یک فرا ستاد تشکیل داد.

وی با بیان اینکه بخش اعظم مشکلات در حوزه صادرات متاثر از تصمیمات کشوری است یادآورشد:خوشبختانه روند صادرات در استان رو به افزایش است

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار