کد خبر: 970527
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۱
امروزه انواع نوشیدنی‌ها در کنار غذا‌های خانگی و رستوران‌ها دیده می‌شود. حتی بعضی بچه‌ها هر لقمه از غذایشان را با یک لیوان نوشیدنی فرو می‌دهند.
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: امروزه انواع نوشیدنی‌ها در کنار غذا‌های خانگی و رستوران‌ها دیده می‌شود. حتی بعضی بچه‌ها هر لقمه از غذایشان را با یک لیوان نوشیدنی فرو می‌دهند. در حالی که اسلام سفارش کرده نیم ساعت قبل از سرو غذا آب بنوشید و آن‌هم به دلیل آُسیب جدی به کبد است. یکی دیگر از سفارش‌های غذایی خوردن نمک قبل و بعد از غذا هست. طوری که گفته شده انگشتتان را به نمک آغشته و به دندانتان بمالید. این امر موجب از بین رفتن اسید معده و دفع باکتری‌ها می‌شود. یکی از مواد غذایی دوست داشتنی که نقش مهمی در هویت غذایی ما دارد نان است. یک خوشمزه عجیب که در سفره ایرانی‌ها ابهت خاصی دارد و آدم را یاد صف‌های طولانی سنگک و بربری و... می‌اندازد. اما با تأسی از فرهنگ‌های مختلف و در راستای مدرنیته شدن، نان در حال حذف شدن از دایره غذایی خانواده‌هاست و متأسفانه رسانه ملی در تبیین این امر نقش بسزایی داشته و دارد. تبلیغات در دنیای امروز حرف اول در هر صنعتی را می‌زند و کلیپ‌های تصویری خوش‌آب و رنگ با انواع شعر‌ها و موسیقی و سایر لذت‌های بصری آرام آرام و شاید ناآگاهانه این هویت را تغییر می‌دهد. توی سفره‌های رسانه‌ای نان حذف و انواع بیسکوییت و چاشنی‌های شیرین و... جایگزین نان برای صبحانه شده است یا افراد را با سرعت بیشتری به سمت ماءالشعیر‌ها و محصولات مصنوعی کم فایده سوق می‌دهد. رسانه به دلیل پرداختن به تبلیغات و جلب رضایت مشتری‌ها و موفقیت در عرضه محصولات برنامه‌های آشپزی متعددی تدارک دیده است.
دنیای امروز ناگزیر از تغییر است و جامعه باید خودش را به سرعت فناوری روز نزدیک کند. تنوع غذایی دستاورد خوبی است و از طرف جامعه نیز کاملاً پذیرفته شده است. به شرط آنکه هویت ملی ایرانی غذا‌ها حفظ شده و میان هجمه غذا‌های خارجی رو به فراموشی نرود. یادمان باشد هر کشوری برای غذا‌های خودش که بخشی از تمدن آن منطقه است اهمیت زیادی قائل بوده و هرگز آن را قربانی مدرنیته نکرده است و هنوز وقتی فیلم‌های کره‌ای یا چینی پخش می‌شود، سوپ و سوشی توی برنامه‌هایشان هست و این یعنی اصالت غذایی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار