کد خبر: 969793
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
در آغاز روند استیضاح صورت گرفت
«کوری لواندوفسکی» نخستین مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز سه شنبه در اولین جلسه استماع کمیته قضایی نمایندگان مجلس امریکا که در راستای استیضاح ترامپ برگزار شد، برای ایراد شهادت حضور یافت، اما به شیوه‌های گوناگون ضمن متشنج کردن فضا باعث شد جلسه استماع شش ساعت به طول انجامد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در این جلسه که به تنش و بحث میان لواندوفسکی و دموکرات‌ها سپری شد، مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ چندین بار با تکیه بر دستورالعمل‌های کاخ سفید، از اشاره به بحث‌ها با ترامپ خودداری کرد. او از «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان تقاضا کرد که یک نسخه از گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین ریاست جمهوری ترامپ با روسیه را در اختیار وی بگذارد. لواندوفسکی همچنین از قانونگذاران از جمله ندلر در موارد متعدد خواست در صحبت‌های‌شان به شماره صفحه و پاراگراف مربوط به بخش‌هایی از گزارش اشاره کنند. او همچنین در جلسه استماع، دستورالعمل‌های کاخ سفید را درباره وضعیت ویژه شهادت‌هایش و اینکه نمی‌تواند به مسائل مطرح شده در بحث‌ها با رئیس‌جمهور بپردازد با صدای بلند خواند.

در پی این اقدامات، دموکرات‌ها تأکید کردند که لواندوفسکی دائماً در حال سنگ‌اندازی در مسیر بحث‌ها است و ندلر که از رفتار‌های لواندوفسکی بسیار خشمگین شده بود او را متهم به تلاش برای طولانی کردن جلسه کرد. رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در نهایت پس از اینکه جمهوریخواهان از پیشنهاد دادن یکی از اعضای این حزب به منظور پرسش‌کردن از لواندوفسکی خودداری کردند، جلسه را پایان داد.

ترامپ این خوش خدمتی لواندوفسکی را بی‌پاسخ نگذاشت و در توئیتر نوشت که این یک افتتاحیه زیبا از سوی لواندوفسکی است. همان طور که وی آشکارا در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان سنا گفت: ترامپ مرتکب هیچ گونه اشتباه یا کار غیرقانونی نشده است و همه آن‌ها این را می‌دانند. دموکرات‎‌ها دارند به کشور ما لطمه می‌زنند و هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. مایه شرمساری است!

با این حال ندلر روز چهار شنبه گفت: دموکرات‌ها از طرح خود برای استیضاح ترامپ عقب‌نشینی نکرده و توجه ما بیشتر بر این موضوع متمرکز است. ندلر تأکید کرد: ما در زمان حاضر با دستان پر به استقبال استیضاح رئیس‌جمهور می‌رویم و این برای مدتی منابع و زمان ما را محدود می‌کند. صادقانه بگویم؛ ما منابع خود را در تصمیم‌گیری در مورد استیضاح رئیس‌جمهور متمرکز می‌کنیم. من شخصاً فکر می‌کنم ترامپ باید استیضاح شود.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا از حزب دموکرات و از منتقدان ترامپ در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی ابراز امیدواری کرده است که دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی بتوانند ترامپ را شکست دهند. وی معتقد است که دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو، شانس زیادی برای پیروزی دارند و این حزب خواهد توانست کنترل مجلس نمایندگان را همچنان در دست بگیرد و احتمالاً در انتخابات سنا نیز پیروز خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار