کد خبر: 969624
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
رسانه‌های معاند نظام بدون اطلاع از مراتب قضایی کشور حکم صادر می‌کنند
رسانه‌های ضد نظام همچنان با آب و تاب فراوان از احکام سنگین دادگاه‌های انقلاب و احضار به زندان سحر خدایاری سخن می‌گویند. حال آنکه هیچ محکومیتی برای نامبرده صادر نشده بود و صرفاً برای وی به دلیل درگیری با مأموران تشکیل پرونده شد و هرگز مراحل رسیدگی به این پرونده تکمیل نشد و طبیعتاً حکمی نیز صادر نگردید.
دلارام عبدزاده
سرویس حقوق جوان آنلاین: رسانه‌های ضد نظام همچنان با آب و تاب فراوان از احکام سنگین دادگاه‌های انقلاب و احضار به زندان سحر خدایاری سخن می‌گویند. حال آنکه هیچ محکومیتی برای نامبرده صادر نشده بود و صرفاً برای وی به دلیل درگیری با مأموران تشکیل پرونده شد و هرگز مراحل رسیدگی به این پرونده تکمیل نشد و طبیعتاً حکمی نیز صادر نگردید.
در واقع برای متهم با عنوان جریحه‌دار کردن عفت عمومی و توهین به مأموران پرونده قضایی تشکیل شد. البته نامبرده هم از همان زمان تاکنون با صدور قرار تأمین آزاد بود، اما بی‌بی‌سی فارسی، رادیو زمانه و رادیو فردا که تنها هدفشان معرفی چهره‌ای خشن از دستگاه قضاست، آنطور که خواستند برداشت حقوقی کردند.

بی‌اطلاع از سلسله مراتب قضایی
قوه قضائیه به صراحت اعلام کرد برای فرد مورد اشاره اصلاً دادگاهی برگزار نشده است که بخواهد حکم محکومیت
صادر شود.
با وجود توضیح شفاف دستگاه قضایی، رسانه‌های ضدانقلاب با همراهی پادو‌های خود در داخل، علت خودسوزی سحر خدایاری را به ماجرای ممنوعیت ورود بانوان به استادیوم ربط دادند و تلاش کردند ابعاد واقعی و حقیقت این ماجرا را پنهان کنند و افکار عمومی را فریب دهند.

پس از انتشار خبر فوت سحر خدایاری در بیمارستان، پروژه جدید رسانه‌ای دشمن آغاز و بلافاصله این رویداد به خط خبری اصلی رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شد و بدون اطلاع از سلسله مراتب رسیدگی به پرونده‌ها تلاش کردند با فضا‌سازی علیه جمهوری اسلامی بر این موج سوار شوند و به نام دفاع از حقوق زنان از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

عدم تأمین وثیقه تا آزادی
یکی از رسانه‌هایی که با تمام قوا وارد میدان شد، بی‌بی‌سی فارسی بود که بدون آشنایی با سیستم قضایی به صورت پرحجم سعی کرد علت خودکشی این دختر را ممانعت از حضور او در استادیوم القا و از این جریان علیه نظام سوءاستفاده کند.

رسانه سلطنتی ملکه انگلیس فرصت را غنیمت شمرد و تلاش کرد با دروغ پردازی به زعم خود غائله جدیدی را آغاز کند. البته در داخل نیز عده‌ای که در بین آن‌ها برخی سلبریتی‌ها و مسئولان کج فهم هم حضور داشتند، نقش مکمل BBC را بازی کردند و مطابق معمول توئیت زدند و در حمایت از حقوق زنان وامصیبتا سر دادند.
ماجرای حقوقی خدایاری به این شکل بود که پس از بازداشت، خانواده‌اش به ‏دادسرای ارشاد مراجعه می‌کنند. به گفته خواهرش «بازپرس وثیقه ۵۰‌میلیون تومانی تعیین کرد، اما این پول نقد را همراه ‏نداشتیم و فردای آن روز یعنی پنج‌شنبه پول را به حساب واریز کردیم، اما کار از کار گذشته بود و ‏خواهرم تا روز شنبه در زندان بود. روز شنبه او را با وثیقه آزاد کردیم تا اینکه چند هفته بعد برای گرفتن گوشی موبایلش به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. مثل ‏اینکه آنجا از کسی شنیده بود که باید شش ماهی زندانی شود.»

عواقب قانونی توهین
پدر سحر خدایاری در پاسخ به فضاسازی‌های دروغین عده‌ای خودفروخته درباره ممانعت از تحویل پیکر دخترش گفت: «پیکر دختر من را بعد از فوت تحویل دادند و مشکلی برای دریافت پیکرش نداشتیم و گفتند هرجایی دلتان می‌خواهد سحر را دفن کنید و اصلاً برای خاکسپاری و مراسم هم مشکلی نداشتیم.» حال آنکه رسانه‌های معاند همواره علاقه عجیبی دارند که تأکید کنند دستگاه قضایی ایران پیکر فرد مورد نظر را گروگان می‌گیرد.
پرونده قضایی خدایاری از توهین به مأموران شروع شد. مردم به طور کلی از این موضوع غافلند که مأمور دولت به اختیار خود آن‌ها را اعمال قانون نمی‌کند و مأمور در اجرای وظیفه معذور است، اما با وجود این در برابر مأمور مقاومت یا به شخصیت وی توهین می‌کنند.

مجازات درگیری با مأموران
بنابراین می‌توان گفت یکی از جرائم شایع در برابر مأموران حین انجام وظیفه، توهین از سوی افراد به آنهاست. ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیزات) این موضوع را جرم دانسته و آورده است: «هر کس به مأموران ناجا، کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.»

بعضی مواقع درگیری‌ها منجر به توهین نیز می‌شود. معمولاً ابتدای هر درگیری لفظی هم جرم توهین واقع می‌شود. توهین به افراد عادی نیز عواقب حقوقی دارد و توهین به مأموران دولت به طریق اولی قابل پیگیری است و توهین به مأموران حین انجام وظیفه توهین مضاعف است.
طبق قانون هرگونه حمله یا مقاومتی هنگام انجام وظیفه مأمور پلیس، تمرد محسوب می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
شماها وقتی بخاطر شفاف سازی دارایی نمایندگان بخصوصی را تحت فشار قرار می دهید و باید مدام این موضوع پیگیری شود تا بجای پیگیری موضوعات پرت توسط نمایندگان خاص موضوعات اصلی و تاثیر گذار را پیگیری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار