کد خبر: 969313
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
دلیل مشکلات آب شهر دلبران اعلام شد
شرکت آبفا کردستان دلیل مشکلات آب شهر دلبران را مصرف غیرمتعارف اهالی روستای «خریله» و شکستگی لوله و قطعی برق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: به آگاهی شهروندان دلبرانی می‌رساند در خردادماه امسال شاهد مشکلاتی در تأمین آب شرب شهر دلبران بودیم که به دلیل شکستگی‌های متعدد در خط انتقال آب از روستای خریله به این شهر رخ داد و عمده دلایل این شکستگی‌ها نیز قطعی‌های مکرر برق و همچنین برداشت بی‌رویه آب توسط اهالی این روستا بود.

در این اطلاعیه ذکر شده است: این مصرف بی‌رویه آب در روستای خریله سبب شد تا توان تأمین آب شهر دلبران (از خط انتقال خریله به دلبران) به 23 لیتر در ثانیه کاهش یابد، در حالی که نیاز آبی شهر دلبران 25 لیتر در ثانیه است و برای تأمین آب 2 لیتر بر ثانیه مورد نیاز باقیمانده، کار آبرسانی سیار در فصل گرم انجام گرفت.

در این اطلاعیه به اقدامات انجام شده برای حل این مشکل اشاره شده که برگزاری جلسه با آب و فاضلاب روستایی برای پیمایش و کنترل برداشت بی‌رویه آب در روستای خریله که خوشبختانه این امر محقق شده، یکی از این اقدامات است.

همچنین در این اطلاعیه ذکر شده است: از آنجا که یکی از عوامل شکستگی خط انتقال 13 کیلومتری از خریله به دلبران، برداشت آب خریله از روی این خط انتقال به صورت مستقیم بود، محل برداشت آب از روی این خط انتقال حذف و یک ایستگاه پمپاژ مستقل برای روستای خریله در نظر گرفته شد.

رسیدن قطعی برق با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق به حداقل میزان قطعی نیز از دیگر اقدامات ذکر شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان برای رفع مشکل کم آبی شهر دلبران بوده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در اطلاعیه خود به یکی دیگر از اقدامات انجام شده اشاره و اضافه کرده است: بر روی خط انتقال آب از خریله به دلبران شیرآلاتی مناسب نصب شد و مجموع این عوامل سبب شد تا شکستگی خط انتقال از تاریخ 4 تیرماه تاکنون که در اواخر شهریور ماه هستیم به حداقل میزان خود برسد؛ ضمن آنکه همزمان آبرسانی سیار توسط 2 دستگاه تانکر به طور مرتب به نقاط مشکل‌دار دلبران انجام می‌گرفت.

شرکت آبفا کردستان به دنبال راه‌اندازی تصفیه خانه آب شرب شهر دلبران با هدف رفع قطعی و کامل مشکل است که در همین راستا خط انتقال آب به تصفیه خانه و خط برگشت از تصفیه خانه به شبکه اجرا شده است.

 لازم به ذکر است علت کمبود آب چند روز اخیر در نقاط مرتفع شهر دلبران مصرف بالای شهروندان در ایام تعطیلات بوده است که ان‌شاءالله به تدریج مشکل مرتفع خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه، روابط عمومی شرکت آبفا کردستان اعلام کرده است: ضمن عذرخواهی مجدد از شهروندان دلبرانی، امیدواریم با تلاش‌های انجام گرفته و راه‌اندازی تصفیه خانه آب شهر دلبران که دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است، کار تأمین آب بلندمدت شهر دلبران به زودی از طرق این تصفیه خانه اجرایی شود.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر