کد خبر: 969171
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
امام جمعه سنندج:
امام جمعه سنندج گفت: امام حسین(ع) با نثار جان و مال خویش به همه انسان‌ها درس آزادگی و عزت دادند و باید ما مسلمانان با درنظر گرفتن پیام‌های نهضت عاشورا در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: پیام اصلی قیام امام حسین(ع) آزادگی و زندگی همراه با عزت و نفی هرگونه استکبار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی(ره) نیز بر مبنای نهضت حسینی شکل گرفته و باید همه ما پاسدار آرمان‌های انقلاب و محافظان پیام‌های نهضت حسینی باشیم.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود به جایگاه ویژه نماز عبادی سیاسی جمعه در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآنی و احادیث نبوی حضور در نماز جمعه واجب بوده و باید از این سنگر دشمن شکن حفاظت نماییم.

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته اظهار داشت: نماز جمعه شکوه و اتحاد امت اسلامی را به رخ دشمنان می‌کشاند و باید ما مسلمانان این واجب دینی را با شکوه و عظمت هرچه بیشتر انجام دهیم.

ماموستا خدایی با اشاره به حدیث نبوی افزود: عدم استماع به خطبه‌های نماز جمعه موجب ابطال آن می‌شود لذا باید مسلمانان نسبت به این مهم توجه نمایند.

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته اظهار داشت: انتظار می‌رود همه مسلمانان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس مسؤولیت نمایند و برادران و خواهران دینی خویش را به اجرای فرایض دینی توصیه نمایند.

انتهای پیام/76/2330/ق

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر