کد خبر: 968995
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: کمبود تجهیزات آموزشی و نواقص سیستم گرمایشی تمام مدارس استان اردبیل برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: بیشتر مدارس اردبیل برای شروع تحصیلی آماده شده و تلاش می‌شود تجهیزات مورد نیاز هم تامین شود.

وی بیان کرد: تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی درباره نسل آینده مرهون سیاست‌گذاری‌ها، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت است و ما وظیفه داریم از آن پشتیبانی کنیم.

فرماندار اردبیل ادامه داد: رصد ریشه‌های فرهنگی  انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که حرکت فرهنگی از آموزش و پرورش نشات گرفته است و بر این اساس آموزش‌ها باید با اهداف قرآنی، الهی و در راستای استقلال جامعه و برنامه‌ریزی برای رفاه دنیوی و عزت اخروی باشد.

زنجانی با تاکید بر همکاری مدرسه، خانواده‌ها، مربیان و معلمان بیان کرد: در دهکده جهانی که ذهن دانش‌آموزان از هر سو مورد هجمه قرار می‌گیرد وظیفه آموزش و پرورش سنگین‌تر است و باید با همکاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، تعلیم و تربیت به نحوی شایسته انجام شود.

وی با بیان اینکه مسائل مالی نباید سدی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش باشد، گفت: دولت تدبیر و امید برای برداشته شدن موانع تلاش می‌کند و امید است از لحاظ مالی هم مشکلات این نهاد برطرف گردد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه شغل معلمی باید توام با علاقه و عشق  باشد، تصریح کرد: نباید نظام آموزش و پرورش دستخوش مسائل سیاسی شود و بلکه باید به اهداف و وظایف اصلی خود بپردازد تا توسعه تعلیم و تربیتی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شود.

زنجانی خواستار آسیب‌شناسی مشکلات آموزش و پرورش شد و افزود: آموزش و پرورش باید به سمت اشتغالزایی و فنی سوق داده شود چراکه این نهاد در حقیقت محل سرمایه‌گذاری برای آینده است.

فرماندار اردبیل همچنین با اشاره به تبعیض آموزشی در مدارس گفت: تبعیض آموزشی در مدارس در این شهرستان موجب نگرانی خانواده‌ها شده و باید به نحوی برچیده شود.

زنجانی افزود: البته این سیستم در ساختار آموزش و پرورش همچنان وجود دارد و ربطی به مدیریت استانی ندارد و باید در سطح کلان برای اصلاح وضع موجود تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به رتبه پایین اردبیل در کنکور گفت: این امر موجب دغدغه خانواده‌ها و مسئولان استان بویژه امام جمعه اردبیل شده و مسئولان آموزش و پرورش استان باید درباره این موضوع شفاف‌سازی کنند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه عدالت آموزشی باید در مدارس رعایت شود، افزود: امروز حلقه‌های مزاحم و متعددی در عرصه تعلیم و تربیت و ارائه الگوهای متنوع به وجود آمده که باید با تعیین الگوهای تربیتی و پرورشی شایسته کنار گذاشته شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر