کد خبر: 968881
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا دنباله‌رو فرهنگ و ارزش‌های امام حسین(ع) هستند و در این راه به افتخار شهادت نایل شدند.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان  در یازدهمین یادواره ۷۲ شهید منطقه شنب غازان تبریز با بیان اینکه شهدا همچنین راه و مسیر اباعبدالله الحسین را ادامه دادند، افزود: آنان بر گردن تمامی ما حق دارند و با برگزاری یادواره شهدا می توان بخش کوچکی از این حق را ادا کرد.

وی با اشاره به واقعه کربلا و تلاش ائمه معصومین (ع) برای زنده نگه داشتن این واقعه در طول تاریخ، اظهار داشت: این اقدام آنان درس بزرگی برای ما است تا ما هم چهره به چهره و سینه به سینه نهضت امام حسین (ع) را به نسل های آینده انتقال دهیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: نهضت امام حسین (ع) از همان آغاز به خاطر این که یک حرکت توفنده و سیل آسا علیه زور و تزویر بود مورد تهاجم و نفرت دنیای استکبار قرار گرفت.

سردار پورجمشیدیان، ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی دولت‌ها در دوران مختلف همواره ظالم بودند و فرهنگ ظلم ستیزی را در عزاداری ها می‌دیدند از عزاداری برای امام حسین (ع) جلوگیری می کردند.

وی یادآوری کرد: آنها که شیعه واقعی اهل بیت(ع) بودند طی این دوران زحمات زیادی متحمل شدند تا توانستند فرهنگ عاشورا و ایثار و فداکاری ائمه معصومان را سینه به سینه به نسل های بعدی انتقال دهند.

سردار پورجمشیدیان، با بیان اینکه نهضت عاشورا برای ما به امانت رسیده و به سختی زنده نگه داشته شده است، افزود: دشمنان اهل بیت (ع) برای از بین بردن ارزش های امام حسین (ع) حتی تربت پاک امام را شخم زده و بر آن گندم کاشتند اما اراده خدا بر این بود که نهضت حسینی زنده بماند و این بزرگترین معجزه نهضت ایشان است و ما باید از آن محافظت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر