کد خبر: 968752
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
دادگاهی در عربستان سعودی، شرکت بن‌لادن را از اتهام کوتاهی در حادثه سقوط جرثقیل بر سر زائران خانه خدا که بر اثر آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۲۳۸ تن دیگر زخمی شدند، تبرئه کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دادگاهی در عربستان سعودی رأی به مسدود شدن پرونده حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در سال ۲۰۱۵ داد.

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» به نقل از روزنامه «المدینه» عربستان سعودی جمعه (۱۵ شهریور) نوشت که دادگاه کیفری مکه طی رأی اولیه، شرکت «بن‌لادن» را که یکی از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری در غرب آسیا است، از اتهام کوتاهی در حادثه مذکور تبرئه کرده است.

این دادگاه اعلام کرده است که کوتاهی متهمان در پرونده سقوط جرثقیل محرز نشده است و از دادستانی کل عربستان خواسته از الزام شرکت بن‌لادن به پرداخت دیه به مصدومان و خانواده‌های قربانیان صرف نظر کند.

دادگاه کیفری مکه سال ۲۰۱۷ طی حکم اولیه رای به تبرئه ۱۳ کارمند شرکت سعودی مذکور داده بود. این دادگاه در رأی خود به این استناد کرده است که روز سقوط جرثقیل در مسجد الحرام روز تعطیل بوده و جرثقیل در وضعیت سالم و امنی قرار داشت و هیچگونه کوتاهی از جانب شرکت بن‌لادن و کارمندان آن دیده نشده است.

بر حادثه سقوط جرثقیل در روز یازدهم سپتامبر ۲۰۱۵، ۱۰۷ نفر از زائران کشته و ۲۳۸ تن دیگر زخمی شدند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار