کد خبر: 966966
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:
مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بوم یک کیلومتری نقاشی "رویای کودکان" با هنرمندی هنرمندان نقاش در اصفهان با موضوع کودکان کار خلق شد و آثار آنها به نفع کودکان کار به فروش رسید.

مسعود مهدویان‌فر با اشاره به اینکه کارزار یک کیلومتر بوم نقاشی تصویرگری با عنوان "رویای کودکان" با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ رفتار با کودکان کار برای نخستین بار به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شده است، اظهار داشت: 30 مردادماه در کارزار یک کیلومتری بوم نقاشی ۳۰۰ نفر تصویرگر اصفهانی شرکت کردند که پس از داوری آثار ۱۲۵ اثر به نمایش گذاشته شد.

وی پیرامون اینکه برای فراهم آوردن بخشی از نیاز کودکان کار، بوم یک کیلومتری "رویای کودکان" در اصفهان برگزار شد، افزود: آثار منتخب به نفع کودکان کار برای نخستین بار در موزه هنرهای معاصر اصفهان به حراج گذاشته شد و حدود 60 درصد اثرها با هزینه‌ای بالغ بر 60 تا 70 میلیون تومان به فروش رسید.

مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه فروش آثار کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی "رویای کودکان" با هدف حمایت از تحصیل، سلامتی و بیمه عمر کودکان کار صرف می‌شود، گفت: در راستای حمایت از کودکان کار با مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و سمن‌ها مرتبط هستیم که عواید حاصل از فروش این محصولات هنری صرف اموری همچون ارتقا فرهنگی و آموزش کودکان کار می‌شود.

وی اظهار داشت: این نخستین و امیدوار کننده‌ترین حراجی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بوده که با استقبال خوب و امیدواری‌ها ایجاد شده لذا در نظر داریم بتوانیم چنین اقداماتی را تداوم دهیم.

گفتنی است؛ خردادماه به مناسبت روز جهانی مقابله با کودک کار ورک شاپی با حضور ۳۰۰ هنرمند اصفهانی به طول بیش از یک کیلومتر بوم نقاشی برگزار و آثار آن در نمایشگاه و حراج آثار هنری "رویای کودکان" روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه به نفع کودکان کار به نمایش و حراج گذاشته شد.

هرچند، هیچ شکی نیست که گردشگری  پیرامون نقش مهمی را در احیای و متنوع‌سازی اقتصادی جوامع ایفا می‌کند، اما در عین حال می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در محیط اجتماعی، اقتصادی و فضای زیستی نواحی شود. اثرات و تغییراتی که این صنعت بر جامعه می‌گذارد می‌تواند به صورت فیزیکی، اقتصادی و یا اجتماعی، فرهنگی باشد.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: برنامه گردشگری مرکز- پیرامون جهت بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان‌های خمینی شهر و نجف آباد توسط اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.

علیرضا مساح با بیان اینکه اولین بازدید این برنامه پنجشنبه 31 مرداد ماه برگزار شد، ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند از طریق مراجعه حضوری به اداره گردشگری واقع در خیابان کمال اسماعیل ساختمان معاونت اجتماعی یا برقراری تماس با شماره های 322223663 و 32224994 داخلی 103 و 104 ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه از لحاظ تاریخی مرکز باید با پیرامون خود ارتباط خوبی داشته باشد، گفت: اگر پیرامون تقویت نشود شهرهای بزرگ روز به روز قوی می‌شوند و مردم به آنجا مهاجرت می‌کنند که همین اتفاق سلامت این شهرها را تهدید می‌کند.

سرپرست گروه هنری بهشت آیین اصفهان گفت: کنسرت موسیقی سنتی گروه "باران" در نصف جهان برگزار شد.

منصور قربانی پیرامون اینکه کنسرت موسیقی سنتی "باران" با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترویج موسیقی اصیل و سنتی ایرانی در تالار رودکی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این کنسرت به خوانندگی محمدرضا قربانی و گروه موسیقی باران آخر مرداد در اصفهان برپا شد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم اصفهان از کنسرت موسیقی سنتی باران، اظهار داشت: به دلیل استقبال مخاطبان دو روز قبل از برگزاری این کنسرت یک‌هزار و 100 بلیت فروخته شد و ظرفیت سالن تالار رودکی تکمیل شد.

سرپرست گروه هنری بهشت آیین اصفهان با بیان اینکه کنسرت باران نخستین تجربه محمدرضا قربانی در خوانندگی بود، افزود: استقبال اصفهانی‌ها از این کنسرت سنتی بسیار برای ما قابل توجه بود که هنوز هم چنین موسیقی بیشتر مورد اقبال مردم است.

وی پیرامون اینکه در برگزاری کنسرت‌ها حدود 40 تا 50 درصد از سهمیه سالن تالار رودکی به صورت رایگان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، مردم بی‌بضاعت و دانشجویان از طریق مرجع اصلی به طور رایگان اختصاص دارد، بیان کرد: در برگزاری کنسرت باران حدود 150 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد اصفهان حضور داشتند.

قربانی با اشاره به حضور و استقبال هنرمندان، نمایندگان شورای شهر اصفهان و دیگر مسوولان در برگزاری کنسرت باران، خاطرنشان کرد: استفاده و شناسایی از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی، ایجاد فرصتی برای بروز استعدادهای تمام هنرمندان موسیقی کشور و شناسایی نخبگان این عرصه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنسرت‌ها است.

زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب هستند

مدیر باغ بانوان طلوع گفت: پویش "بانوی آب" با هدف آموزش مدیریت آب برای اولین بار در اصفهان برگزار شد.

مریم لقمانی پیرامون اینکه به اعتقاد ما شیعیان آب مهریه حضرت فاطمه‌ زهرا(س) است، اظهار داشت: آب منبع زندگی و حیات بشر است و زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف آب دارند و راه‌های صرفه‌جویی این منبع حیاتی توسط بانوان در انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده بسیار ضروری است.

وی به خشکسالی‌های متوالی در ایران و اصفهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون خشکسالی‌ها در کشورمان روبه افزایش است و اکثر شهرها برای مصرف آب شرب از آب چاه‌ها استفاده می‌کنند اما در اصفهان 90 درصد مصارف از سد زاینده‌رود و فقط 10 درصد از چاه‌‌ها بهره‌برداری می‌شود، چنانچه صرفه‌جویی  الگوی مصرف بهینه آب را رعایت نکنیم مجبوریم از آب چاه‌ها برداشت کنیم.

مدیر باغ بانوان طلوع با بیان اینکه مدیریت مصرف آب به خصوص زمانی که منابع آب در محدودیت قرار می‌گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب هستند و می‌توانند آموزش ‌دهندگان مجربی در زمینه‌های مختلف مصرف آب باشند.

لقمانی با اشاره به برگزاری پویش "بانوی آب" در باغ بانوان طلوع وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار داشت: این همایش با استقبال 2500 نفر از بانوان اصفهانی و حضور مدیریت آب و فاضلاب شهری اصفهان برای اولین بار در اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در برگزاری پویش "بانوی آب" خاطرنشان کرد: این پویش با برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و اجرای محسن دلیران در باغ بانوان طلوع روز چهارشنبه 30 مرداد ماه برپا شد.به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر