کد خبر: 966019
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: به دستور رئیس جمهور پرونده ثبت جهانی اورامانات کردستان و کرمانشاه وارد فاز عملی شد.

محسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: با توجه به مکاتبات مسؤولان استان با رئیس جمهور، پرونده ثبت جهانی اورامان به مرحله جدی خود وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهریورماه امسال آخرین مهلت برای ارسال پرونده ثبت جهانی اورامانات است لذا مسؤولان استانی باید تمام تلاش خود را برای ارسال پرونده به یونسکو تا تاریخ مقرر انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ادامه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ثبت جهانی اورامانات استان کردستان و کرمانشاه در سازمان یونسکو تصریح کرد: ثبت جهانی اورامانات می‌تواند بیشترین کمک را به منطقه اورامان چه از لحاظ گردشگری و چه از لحاظ معرفی منطقه به جهان داشته باشد و بر زندگی مردم نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 روستای استان کردستان برای معرفی به بازرسان یونسکو در راستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه مد نظر داریم.

علوی در پایان اظهار کرد: مبنای اصلی معرفی منطقه اورامان برای ثبت جهانی بیشتر روستاهایی است که کمترین تغییر را داشته‌اند و همان اصالت خود اعم از معماری، شیوه زندگی و بکر بودن خود را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/79/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها