کد خبر: 965783
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت:
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه فضاهای ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سال ۹۲ تاکنون رشد ۴۲ درصدی داشتند، گفت: با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و به دنبال توسعه امکانات و فضاهای ورزشی در کشور هستیم.

سیماسادات لاری  با بیان اینکه انسان سالم، جامعه سالم را می سازد، گفت: توسعه ورزش و تربیت بدنی در بین دانشجویان از جمله اهداف این وزارت است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان علوم پزشکی متولیان سلامت جامعه هستند، خودشان نیز باید از سلامت جسمی برخوردار باشند.

لاری با بیان اینکه حدود ۱۷۵ هزار متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد ، اضافه کرد: ۹۰ درصد دانشگاه های علوم پزشکی دارای یک باب سالن ورزشی ، ۱۰ دانشگاه دارای استخر سرپوشیده و ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی نیز دارای زمین چمن هستند.

وی اضافه کرد: در اکثر خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور فضای ورزشی ایجاد شده، ولی با استانداردها فاصله داریم و با توجه به وضعیت دانشگاه ها شرایط متفاوت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزش های قهرمانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تبریز گفت: ۲ هزار و  ۳۰۰ نفر از ۵۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در این المپیاد ورزشی شرکت می کنند.

وی در خصوص درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تامین اعتبارات لازم برای احداث مرکز دایمی برگزاری المپیادهای ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی در تبریز گفت: تلاش می کنیم اعتبار لازم برای احداث این مرکز را تامین کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست گفت: چهاردهمین المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی طی دو مرحله امسال در بازه زمانی ۲۰ مرداد تا هشتم شهریور به میزبانی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

محمدحسین صومی افزود: این المپیاد در ۹ رشته ورزشی والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمنتنون، شنا، دوومیدانی، تیراندازی و کاراته برگزار  می شود.

وی ادامه داد: برای افزایش نشاط  و پویایی محیط‌های علمی و پرورشی دانشجویان باید فعالیت های ورزشی توسعه یابد و برگزاری المپیادها و ایجاد رقابت سالم و سازنده بین دانشجویان عزیز اقدامی ارزشمند در این راستا می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای سومین بار میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز هستیم، از معاونت فرهنگی وزیر بهداشت در خواست کرد برای تامین اعتبار لازم برای ایجاد مرکز دایمی برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز که از دو سال قبل اقدامات مقدماتی آن شروع شده، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر