کد خبر: 963420
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
«پایتخت» همچنان جزو پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون به شمار می‌رود که حتی بازپخش‌های مداوم آن هم مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. یک خبر درباره حذف یک کاراکتر و اضافه شدن کاراکتری دیگر به این مجموعه کافی بود تا بار دیگر نگاه‌ها را به خود جلب کند. تهیه‌کننده مجموعه «پایتخت» دیروز از حذف شخصیت باباپنجعلی و بازگشت بهبود در فصل ششم این سریال خبر داد.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «الهام غفوری» تهیه کننده مجموعه تلویزیونی پایتخت روز گذشته در گفتگو با برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه ۳ سیما گفت: بالاخره شخصیت بهبود با بازی مهران احمدی لحظات کمیکی را رقم می‌زد و با مشورت آقای تنابنده و آقای مقدم شخصیت بابا پنجعلی حذف شده و بر اساس نیاز قصه بهبود برمی‌گردد. وی در پاسخ به اینکه آیا مخاطب فوت بابا پنجعلی را در فصل ششم خواهد دید نیز عنوان کرد: خیر، چون سریال برای نوروز است، قرار نیست با فوت مواجه باشیم، اما مدتی از فوت او گذشته است. از سال گذشته هم آقای خمسه و هم آقای تنابنده اعلام کرده بودند که نقش داشت تکراری می‌شد و با ویژگی‌هایی که برایش رسم شده بود امکان طراحی موقعیت و شوخی جدید نداشت و دست و بال نویسنده را می‌بست.
غفوری درباره اینکه در فصل‌های قبل به مخاطب گفته شده بهبود فوت کرده، او چطور به داستان برمی‌گردد؟ نیز اظهار داشت: من ترجیح می‌دهم در این‌باره چیزی نگویم و چگونگی آن را در قصه ببینیم. ما پاییز پیش‌تولید را آغاز کرده و از اوایل آذر وارد مرحله فیلمبرداری می‌شویم و امیدوارم که بتواند مخاطبان را جذب کند. او همچنین تأکید کرد که همه بازیگران فصل قبل در سریال حضور دارند.

حذف «بابا پنجعلی» ربطی به ماجرای خمسه در کانادا ندارد!
اما ماجرای استندآپ کمدی خمسه در کانادا باعث شد تا ذهن‌ها به این سمت برود که کاراکتر بابا‌پنجعلی به این دلیل از سریال حذف شده است. در واقع چند روزی است حاشیه استندآپ کانادا همه‌جا را پُر کرده و هرکسی درباره علیرضا خمسه یک تفسیر و تحلیلی دارد، اما بسیاری این احتمال را دادند تلویزیون مجوز بازی در «پایتخت ۶» را به علیرضا خمسه ندهد. همین چند روز پیش هم تهیه‌کننده سریال «پایتخت» در گفت‌وگویی با تسنیم مبنی بر حضور همه بازیگران و جزئیات پیش‌تولید و تولید به این نکته اشاره کرد که پنجعلی را سعی داریم نگه داریم و حضور دارد. الهام غفوری در این باره گفت: یک سالی است به این فکر می‌کنیم باباپنجعلی باشد یا نباشد! البته خود آقای خمسه هم از این تکراری بودن کاراکتر خسته شده بود، دوست داشت موقعیت‌های جدید اتفاق بیفتد، اما پنجعلی آلزایمر شدید گرفته است.
وی افزود: پنجعلی آلزایمر شدید داشت و دست‌وبال ما را بسته بود، یک سالی به آن فکر می‌کردیم و به این نتیجه رسیدیم در «پایتخت ۶» نباشد. این اتفاق ربطی به جریانات اخیر استندآپ کانادا ندارد. ما می‌خواستیم هنگام شروع پیش‌تولید در پاییز یکسری از اخبار و جزئیات را اعلام کنیم ولی برخی فشار‌های رسانه‌ای باعث شد الان خبر از نبود پنجعلی و بازگشت بهبود بدهیم.
غفوری با ابراز اینکه فعلاً غیر از خروج و ورود پنجعلی و بهبود، بازیگر و کاراکتری اضافه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: فعلاً تغییر جدیدی نداریم و باور کنید اخبار پایتخت آنقدر برای مخاطب ما جذاب است که ۵/۱ ماه پیش من قرارداد مهران احمدی را برای نقش بهبود بسته‌ام ولی مجبور شدم حالا این جزئیات را اعلام کنم، البته پیش از این یک بار محسن تنابنده اعلام کرد که «چنانچه پایتختی تولید شود دیگر باباپنجعلی با ما نخواهد بود. پنجعلی در فصل جدید می‌میرد و احتمالاً روح او در قصه جریان خواهد داشت. دلیل این تغییر هم این است که آلزایمر شخصیت پنجعلی دست نویسندگان را در نوشتن دیالوگ برای او می‌بندد»، البته با این گفت‌وگوی الهام غفوری با تسنیم مشخص می‌شود در همین حد روح هم علیرضا خمسه در «پایتخت ۶» حضور ندارد.
رفتن علیرضا خمسه البته یک خوشامدی هم برای مخاطب دارد که دو فصل بهبود را ندیده و با او خاطره‌ها داشته است. او پیش‌تر در نقش بهبود، شوهر فهیمه ظاهر شده بود، اما به‌دلیل مشغله کاری امکان ادامه همکاری با گروه را نداشت، برای همین هم اعلام شد بهبود مرده و فهیمه هم عکس او را در قاب عکس همه‌جا با خودش می‌برد. حالا معلوم نیست بازگشت مهران احمدی به داستان چگونه صورت می‌گیرد یا شاید هم نقش و کاراکتر دیگری برای او در نظر بگیرند. الهام غفوری در پاسخ به این سؤال گفت: همه منتظریم تا ببینیم مهران احمدی چطور به «پایتخت ۶» برمی‌گردد.
تهیه‌کننده سریال «پایتخت» همچنین درباره آغاز سریال که آیا با فوت کاراکتر باباپنجعلی آغاز می‌شود، گفت:، چون فصل جدید «پایتخت» نوروزی است نمی‌توانیم با این فضا کار را شروع کنیم، اما قصه از جایی آغاز می‌شود که مدتی است از فوت بابا پنجعلی گذشته است.

توضیحات علیرضا خمسه درباره حذف «بابا پنجعلی»
علیرضا خمسه با بیان اینکه هنوز درباره حضور یا نبودش در سریال «پایتخت ۶» اطلاعی به او داده نشده است، گفت: خشایار الوند دلش می‌خواست بابا پنجعلی فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی، اما آقای تنابنده یکی از گزینه‌هایش این بود که بابا پنجعلی فوت شده و اصلاً حضور نداشته باشد.
خمسه در گفتگو با ایسنا، درباره حذف کاراکتر «باباپنجعلی» از سریال «پایتخت ۶» عنوان کرد: هنوز از طرف عوامل این سریال به من درباره حذف یا ادامه همکاری‌ام با مجموعه پایتخت اطلاع نداده‌اند، با این حال من برای گروه سازنده پایتخت آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم «پایتخت ۶» به شیرینی قسمت‌های قبلش باشد. این بازیگر تأکید کرد: مخاطب دوست دارد خمسه را در شکل‌ها و نقش‌های مختلف ببیند. برای بازیگر‌ها نیز هیچ چیزی جالب‌تر از این نیست که نقش‌های متفاوتی بازی کنند. من هم در حال پیگیری تور جهانی تئاترم هستم و پیشنهاد‌های سینمایی هم داشته‌ام.
او همچنین اظهار کرد: آخرین بار در اسفند ماه سال ۹۷ برای ساخت قسمت نوروزی این فیلم به ایران آمدم، قرارداد بستیم و آماده بودیم که سر کار برویم، اما متأسفانه خشایار الوند فوت کرد. به این ترتیب تصویربرداری تعطیل شد و بازگشتم تا تور جهانی تئاتر «بگومگو» را ادامه دهم. من منتظر تلفن بچه‌های «پایتخت» هم بودم و هنوز نمی‌دانستم درباره شخصیت «باباپنجعلی» می‌خواهند چه کار کنند. خشایار الوند که زنده بود دلش می‌خواست «باباپنجعلی» فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی زیرا در این صورت روح می‌توانست مقاطع مختلف سنی را بازی کند و جوانی‌ها و کشتی گرفتن‌های او را ببینیم، اما آقای تنابنده یکی از گزینه‌هایش این بود که «بابا پنجعلی» فوت شده و اصلاً حضور نداشته باشد.
او درباره اینکه خودش دوست داشته کدام اتفاق درباره این شخصیت بیفتد، توضیح داد: پیشنهاد خشایار الوند را بسیار دوست داشتم زیرا در این صورت «بابا پنجعلی» می‌توانست جوانی، ازدواج، کشتی، ورزش و شکل‌های جدیدی را نشان دهد، به این ترتیب کاراکترش هم تکراری نمی‌شد.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره موفقیت مجموعه «پایتخت» و ادامه پیدا کردن آن بیان کرد: در همه کار‌ها وقتی یک ملتی نگاه واحد دارند یعنی یک آرمان، ایدئولوژی و هدف وجود دارد شرایط به درستی پیش می‌رود. در مجموعه «پایتخت» هم همین قانون صدق می‌کند. علت توفیق «پایتخت» تا قسمت پنجم این بود که گروه همه با هم همراه بودند زیرا به محض اینکه کسی کنار برود، قهر کند و نباشد، گروه متلاشی خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ریاضی
|
Netherlands
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
خوش خبر باشید . نقش پنجعلی باید در پایتخت2 حذف میشد خیلی روی اعصاب میرفت و بیمزه بود.زحمت آنهمه بازیگر خوب را همگتحت شعاع قرار نیداد. زبان بیرون راه رفتن زشت و تکرار چند جمله در پنج قسمت، یعنی بیاحترامی به نظر بیننده. بهتر که حذف شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار